Foutmelding Windows setup

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sann
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sann

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Ik heb een Acer laptop en deze heeft n klap gehad waardoor hij niet meer opstart.
Ik krijg elke keer in mijn beeld te staan dat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden teruggevonden: <Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Groeten,

Sann

Ik kan wel in mijn BIOS komen maar heb geen idee wat ik hierin moet doen.
Gr's Sann

Kun je geen gebruik maken van een recovery??
Acer heeft deze op zijn desktops dus is ik neem aan dat er ook een op de laptops zit.

Laatst bewerkt:
Dan zul je me even uit moeten leggen wat dit inhoud<<
ben nogal een dummie qua besturingssystemen :)

Als je een recovery gedeelte op je harde schijf hebt zal er bij je documentatie wel een handleiding zitten hoe je die kunt gebruiken.
Concreet: Je hebt de mogelijkheid om je laptop dan weer geheel terug te brengen in de staat waarin je hem kreeg.(betekent dus dat je al je programma en bestanden die zelf hebt geinsstallerd kwijt bent) Of je kunt windows herstellen.
Bij het opstarten moet je een bepaalde toets indrukken maar dat staat wel in de handleiding.

bij het opstarten kan ik iderdaad op F2 drukken waar ik een soort DOS menu krijg, maar heb geen idee wat ik daarin zou moeten veranderen/doen om te herstellen. gr

Hoi Sann:
Heb je geen back up gemaakt van je laptop vlak na aanschaf, het kan ook zijn dat die in een partitie staat van je laptop maar nu je niet in je windows kan komen wordt dat lastig. Lees eens de handleiding, meestal kan je in die herstelpartitie komen door op een van de F toetsen te tokkelen bij het opstarten van je laptop.Kan je anders niet een recovery c.d. lenen van iemand. Maar lees ff goed de handleiding door van de laptop waar je herstelpartitie hoort te zitten als die er al is .
Pred....

Laatst bewerkt:
Nee volgens mij moet je iets van angel pc zien op je scherm. Dan heb je 5 seconden om te drukken en dan kom je in het menu waarin je de keuze kunt maken voor het soort recovery. Maar nogmaals in je handleiding zal het wel staan. Anders even acer bellen.

het is opgelost.
via een andere vraag bij de oplossing uitgekomen,,
ik had geen CD nodig, moest ALT F10 indrukken en kon m toen rebooten :)
Prrima,,
evengoed bedankt voor de hulp!

X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan