Foutmelding: 'Wireless WLAN controller werkt niet meer'

Status
Niet open voor verdere reacties.

belumcukur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Dag kenners,

Ik heb net een nieuwe Dell XPS420 voorzien van alle gemakken, maar ook Vista. Ff wennen dacht ik, dan gaat het vast wel, maar ik loop nu toch tegen rare problemen aan. Om er maar eentje te pakken: bij het opstarten geeft de computer voortdurend, en herhaaldelijk, de foutmelding ''dell wireless wlan card wireless network controller werkt niet meer en is gesloten.'' En dat kan ik dan wegklikken en dan staat 'ie er vijf seconden later weer.

Eerder gaf Vista aan dat de WLTRAY.EXE en de BTTRAY.EXE het niet deden op dezelfde manier. Nadat ik in msconfig/opstarten de hele mieterse boel heb uitgezet, zijn die foutmeldingen in ieder geval verdwenen. Maar die bovenste dus niet.

Voorts krijg ik bij programma's die ik wil installeren, de foutmelding dat de toepassing niet juist kan worden geinitialiseerd met deze code: 0xc0150004. Ik zocht die code op internet en zag dat die in verband werd gebracht met malware. Maar hitmanpro heb ik door het apparaat gejaagd en die vindt niks.

Wie weet raad? :confused:

Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik wil even vermelden wat je meldingen juist zijn...

WLTRAY.EXE = WGA checker, dus een programma om te controleren of je windows versie wel legaal is( ik vermoed dat dit zo is?)

BTTRAY.EXE = bestemd voor je bluetooth gebruik, deze zul je dus echter wel nodig hebben vrees ik als je je bluetooth apparaten wilt gaan gebruiken...

even misschien iets belangrijker...
Heb al deze problemen al vanaf de de eerste opstart?

werkt je internet wel(draadloos) want de volgende melding doet me er wel anders over denken :

''dell wireless wlan card wireless network controller werkt niet meer en is gesloten.''

ps:nog 1 ding, blijf voortaan beter van die hitman pro af en voorkom problemen door hitmanpro dus gewoon al niet meer te gebruiken.
Gebruik in plaats daarvan dan superantispyware of malwarebytes, S&D, ...

Laatst bewerkt:
Hoi Jelpot, bedankt voor je antwoord.

Om je vragen te beantwoorden: ik vermoed dat Dell Vista er legaal op heeft gezet, dat beweren ze tenminste wel.
Hitman pro heb ik er maar weer van af gekacheld op jouw aanraden. Maar waarmee ik me nu moet beschermen tegen malware???
Het gekke is dat draadloos internet het vlekkeloos doet (nou ja, hij kan m'n router niet vinden en logt ergens anders in, maar okee hij doet het) maar toch die foutmelding dus.
Ik had deze problemen niet bij de eerste opstart, drie dagen geleden.
Dus heb ik - omdat er toch nog niets bijzonders op deze pc staat - maar voor de meest radicale oplossing gekozen: een herinstallatie van Vista.
Daarmee waren de meeste problemen opgelost. Nu snap ik alleen nog niet dat ik bij bepaalde software de mededeling krijg dat het niet werkt. Onder XP deed die software het wel. Het gebeurde me bijvoorbeeld bij de spyware doctor. Ik begrijp daar weinig van.
Afijn, we rommelen wel weer door. Net als toen ik voor 't eerst XP voor me had, dat duurde ook even voor ik alles doorhad...

:cool:
Hallo!

Ik wil even vermelden wat je meldingen juist zijn...

WLTRAY.EXE = WGA checker, dus een programma om te controleren of je windows versie wel legaal is( ik vermoed dat dit zo is?)

BTTRAY.EXE = bestemd voor je bluetooth gebruik, deze zul je dus echter wel nodig hebben vrees ik als je je bluetooth apparaten wilt gaan gebruiken...

even misschien iets belangrijker...
Heb al deze problemen al vanaf de de eerste opstart?

werkt je internet wel(draadloos) want de volgende melding doet me er wel anders over denken :

''dell wireless wlan card wireless network controller werkt niet meer en is gesloten.''

ps:nog 1 ding, blijf voortaan beter van die hitman pro af en voorkom problemen door hitmanpro dus gewoon al niet meer te gebruiken.
Gebruik in plaats daarvan dan superantispyware of malwarebytes, S&D, ...

Hoi,

Weet je waar apparaatbeheer zit?..zoja..kijk eens even of daar niet een paar gele vraagtekens of uitroeptekens staan?...wel alles uitklappen hoor...:)

Ed

Hoi,

Weet je waar apparaatbeheer zit?..zoja..kijk eens even of daar niet een paar gele vraagtekens of uitroeptekens staan?...wel alles uitklappen hoor...:)

Ed

Na herinstallatie van Vista is daar niks meer te zien, als er al wat te zien was.

AVG (freeware) is erg goed en beschermt tegen o.a. virussen ÉN andere malware.

En zo nu en dan kun je ook nog eens een handmatige scan doen met bijvoorbeeld:
Superantispyware en/of
Malwarebytes.

Ik gebruik NOD32. Dat zou ook wat moeten tegenhouden. Installeren van twee virusscanners lijkt me niet slim, dus ik zal het op die online scans houden. Dank voor de tip!:thumb:

Ah, je hebt dan toch een antivirus gevonden om mee verder te werken ipv. hitman pro :P
Je problemen zijn dus opgelost?

behalve het probleem voor het installeren van bepaalde programma's?(foutmeldingen?)
Dat kan je mognelijk oplossen door het uit te voeren als administrator(rechterklik op je installatiebestand)
ofwel kan je de compitabiliteitsmodus gaan aanzetten zodat je het programma kan draaien alsof het onder xp is(weer rechterklik en dan eigenschappen, tabblad compatibiliteit)

moest dat ook nog niets verhelpen weet ik niets anders meer dan "DEP" uit te schakelen en dat doe je met hetvolgende command: "bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan