Foutmelding XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indianjohn

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2005
Hallo,

Loop al een poosje tegen het volgende probleem aan.
PC draait al een maand of 5 probleemloos maar sinds een week of 4 heb ik de volgende foutmelding:
***stop: 0x0000008e (0x0000005, 0xxbf8353c3, 0xb925c48c, 0x00000000)
***win32k.sys-address bf8353c3 base at bf 800000, datestamp 43446a58

Deze stop komt als ik een film of mp3 bestand wil bekijken via windows media player 10.
Al geprobeerd MP10 opnieuw te installeren, geen resultaat.
Op google gezocht, meestal wordt er over geheugenfout gesproken, memtest na 24 uur geen fouten, m'n kennis is een beetje uitgeput.
PC loopt verder prima op dit probleem na, ook nog winamp geinstalleerd, deze gaat 7 van de 10 keer goed, maar ook hier soms deze fout.

Wie heeft er een idee?

Indianjohn

Ontzettend bedankt voor de reacties :thumb:, helaas helpt er geen.
Heb de PC gescand met andere virusscanner dan mijn standaard en met een online scan, in beide situaties schoon.
De hotfix had ik al een keer gedownload, bij het installeren geeft deze de melding dat deze al is verwerkt in SP2 en die is inderdaad geinstalleerd, microsoft zelf kent geen oplossing voor het probleem.
Iemand nog een suggestie?

Indianjohn :cool:

enof 0x0000008E is een hele lastige. dit is terug te brengen tot 2 mogelijke defecten. 1 het is je geheugen. 2 het is je moederbord.

de manier om er achter te komen is als volgt.

ik ga ervanuit dat je 2 geheugenmodules hebt.

1) zet 1 geheugen module in slot 1 en herinstaleer windows. krijg je tijdens of na instaltie weer de 0x0000008e stop code?

2) doe de geheugen module van slot 1 naar 2 en herhaal stap 1.

3) doorloop dit net zo vaak totdat je een instaltie hebt zonder die foutcode.

4) krijgen beide geheugenmodules op dezelfde geheugenslot een fout? dan is het zeer zeer waarschijnelijk dat je moederbord defect is.

Wat ik dan meestal adviseer is doe een nieuwe installatie ,maar niet meer met wmp10,deze veroorzaakt nog al wat problemen met 9 heb je die niet

bork zei:
enof 0x0000008E is een hele lastige. dit is terug te brengen tot 2 mogelijke defecten. 1 het is je geheugen. 2 het is je moederbord.

Dank Bork voor je suggesties :thumb: , maar een nieuwe installatie had ik al gedaan en dit verloopt probleemloos, deze gedaan met oude Kingston geheugen en omdat Kingston en AMD64 geen vriendjes zijn nogmaals een nieuwe installatie gedaan met 2 nieuwe crucial bankjes.
Tijdens het installeren gaat alles als een trein, de problemen treden echt alleen maar op bij een multimedia applicatie, heb echt al van alles geprobeerd. :(
Ik zal morgen het Moederbord eens grondig onder handen nemen, ik zelf twijfelde een beetje aan de videokaart, maar de PC blijft gewoon functioneren als ik de videokaart goed belast, dus dit zal het wel niet zijn.
Het geheugen heb ik met Memtest 24 uur laten draaien en zowel de kingstons als de crucials komen vlekkeloos door de test.
Ik houd jullie op de hoogte :D

Indianjohn

Howdie,

Nou ben iets wijzer geworden, probleem zit waarschijnlijk in Moederbord of de geheugen controler van de AMD64.:(
Het volgende is gepasseerd, heb met sisoft sandra moederbord doorgelicht en kreeg daar het idee om eens met het geheugen te spelen (gebruik op het moment 2x 512 crucial), wat ik heb gedaan is geswitched met de modules in de sloten en heb nu en opstelling waarbij de modules single sided 400 MHZ staan (zijn volgens Crucial double) en dit werkt....
Het is wel afhankelijk welke module er in het eerste slot staat anders werkt het niet, wat weer vreemd is omdat memtest geen fouten geeft ongeacht welke module waar zit. :confused:
Maar ben nu in ieder geval van de BSOD schermen af en kan weer multimedia bestanden gebruiken, nu maar verder opzoek of misschien toch maar overstappen naar een nieuw bord en dual core. :cool:

Als het verder goed werkt! Beter dan het geld opzij leggen voor later:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan