foutmelding XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinawou

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Hallo
Ik heb een pc MSI 645E MAX2
Vrijdag was ik gewoon aan het computeren toen ik opeens een melding kreeg dat Windows Xp en ernstige fout had en werd afgesloten. vanaf dat moment is hij niet meer aan de praat te krijgen . ik heb de schijf helemaal geformateerd via een andere pc , maar zogauw ik hem in deze zet , krijg ik alleen de mededeling :windows in veilige modus?en als laatste van dat rijttje dan windows normaal opstarten .Heb vanalles geprobeerd maar niks helpt. ik heb geen hersteldiskette of wat dan ook van deze pc . wie kan mij helpen
ik wil er eigenlijk als het niet lukt een ander mainbord in zetten(dezelfde) maar ik krijg de cooler er niet af . ook daar heb ik geen beschrijving van. wie o wie kan mij helpen of weet wat er aan de hand is . ik draai gewoon op windows xp prof: 2.4 mhz met een geheugen van 256 :( :evil:
gr marina

Je heb wel de cd van XP die er in doen,Cdrom in BIOS als eerste boot zetten En walla alles overnieuw doen

Hoi
bedankt voor je berichtje maar dat heb ik dus al tig x gedaan.help niet kom er gewoon niet meer in.
vr gr marina

Inderdaad de PC van de instalatie cd laten opstarten, als je de schijf niet formateerd en kiest voor de optie bestand niet wijzigen, blijven je oude bestanden in ieder geval bewaard.
Weet je zeker dat je harde schijf nog goed is, is de MBR niet gewijzigd door 1 of ander progje.
Om je koeler eraf te halen, de 2 hendels omhalen en dan voorzichtig de 4 pootjes aan de zijkant iets uitelkaar trekken zodat deze loslaten van de rand rondom de processor socket.

Indianjohn.

Das nie zo mooi !!
Heb je een opstart disk,zoja start daar van op en draai Fdisk en verwijder daar ook non DOS patities mee weg.
Start weer nieuw op en maak 1 nieuwe partitie, en formateer die,wel effe voordat je gaat formateren ,nieuw opstarten.

Dan weer opstarten van af CDrom ,dan moet je er weer op kunnen komen

hoi
ja de schijven werken pefect op een andere computer.
fdisk etc allemaal gedaan.
oke ik ga proberen om als ik de pc echt niet aan de praat krijg om de cooler er toch af te krijgen . vr bedankt
gr marina

Wat ik niet begrijp..........hoe kun je nou geformatteerd hebben (op een andere pc) en tegelijkertijd Windows er op houden??
Kon je eigenlijk wel doorfietsen naar het bureaublad?
Werk je misschien met partities en heb je de verkeerde geformatteerd?

hoi
Wel dat is heel eenvoudig ik heb hem op een andere pc geformateerd en ook op deze pc de windows erop gezet(dat doe ik wel vaker als een pc het niet doet).
Normaal gesproken hang ik dan de schijf weer aan de pc die het niet doet. de pc strak dan gewoon weer op met windows het enige wat hij doet is dan de moederbord gegevens van de pc waar hij dan aan hangt overnemen .
de schijf doet alles wat je vraagt als hij aan een andee pc hangt. dus aan de schijven ligt het niet. mijn vraag is dan ook bij deze zou er gen herstel diskette zijn voor dit moedrbord of iets dergelijks.
vr gr marina

En daar zit het probleem dus!!Goedemiddag:o

XP accpteerd zoiets namelijk niet,als het is een keer lukt zijn de confugiraties ongeveer of hetzelfde .
Einde verhaal van mijn kant.

Heb aandachtig dit hier allemaal gelezen.:shocked:

Als windows het niet meer doet, hang je de schijf in een andere PC, gaat windows opnieuw installeren, hoe is mij onduidelijk, zet de schijf weer terug en windows werkt weer.:confused:

Ten eerste, waarom niet in dezelfde computer installeren.:confused:

Ten tweede, als je hem in een andere computer installeerd heb je ook meestal andere hardware, maar als de chipset hetzelfde is hoeft dat geen probleem te zijn.

Ten derde, ik snap er helemaal geen sikkepit van, waarom in hemelsnaam in een andere comp.

hoi
nou volgens mij als je terug leest heb ik al een x geschreven dat de pc het dus niet doet.zijn we gaan conroleren of de schijf op een andere pc wel reageert
dat is dus het geval .we kunnen er nu van uitgaan dat het niet aan de schijf ligt
heel duidelijk heb ik volgens mij al geschreven dat er iets met het moederrbord mis moet zijn.vandaar dan ook mijn vraag of er mischien voor dat type moederbord een herstel diskette of wat dan ook is .
vr gr marina

hoi
bandiet
wat betreft jou antwoord dat windows dit niet accepteert is beslist niet waar, ik installeer geregelt windows op pc's en tot nu toe is het echt nog nooit misgegaan . zelfs als ik de schijn nu bij mijn dochter aan dr pc hang pakt hij ook gewoon . het enige is dan dat hij de moedrbord gegevens etc gaat over zetten, ook wordt duidelijk aangegeven als je de pc(die het dus niet doet ) dat er op het moederbord diverse fouten zitten . hoe dat komt? ik weet het niet het is de pc van mijn broer ,
vr gr marina

rinawou zei:
hoi
nou volgens mij als je terug leest heb ik al een x geschreven dat de pc het dus niet doet.zijn we gaan conroleren of de schijf op een andere pc wel reageert
dat is dus het geval .we kunnen er nu van uitgaan dat het niet aan de schijf ligt
heel duidelijk heb ik volgens mij al geschreven dat er iets met het moederrbord mis moet zijn.vandaar dan ook mijn vraag of er mischien voor dat type moederbord een herstel diskette of wat dan ook is .
vr gr marina

:confused:

Je zegt nergens dat de pc het niet doet, alleen dat deze blijft hangen in opstarten in veilige modus.

Hoi
ik schrijf het volgende op pagina 1:
Hallo
Ik heb een pc MSI 645E MAX2
Vrijdag was ik gewoon aan het computeren toen ik opeens een melding kreeg dat Windows Xp en ernstige fout had en werd afgesloten. vanaf dat moment is hij niet meer aan de praat te krijgen .
Vr gr Marina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan