foutmelding XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenpim

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
Berichten
20
Bij het opstarten van de pc kwam de melding dat er op de C schijf een koppeling hersteld moest worden. De pc heeft getracht dit euvel zelf te herstellen hetgeen volgens mij niet gelukt is, na een kwartier heb ik de reparatie opdracht onderbroken. Vervolgens heb ik de pc in de veilige modus opgestart. Punt is nu dat de pc wel opstart maar daar ongeveer 20 keer zo lang over doet als normaal. De pc is op virussen etc. gescand. Wie heeft raad.
 
in welk systeem is je C schijf geformatteerd ? FAT32 of NTFS ?
je moet de hele check toch laten lopen, zelfs al duurt die lang

manueel te starten via Start - Uitvoeren CMD
in het "dos" venster typ je CHKDSK c: /R
en druk op [enter]
dan vraagt ie of je wil ontkoppelen : doe je dus N voor neen (windows draait)
bij de vraag voor volgende systeemstart doe je J voor Ja

dan typ je exit en weer doe je (enter)
herstart je systeem ! en laat em maar even doen.

als je Systeem dus FAT32 is ... kan je het best converteren naar NTFS - minder schade mogelijk aan bestanden
 
De schijf is in NTFS geformatteerd. Ik heb de bovenstaande opdracht uitgevoerd en de PC is nog steeds zeer traag met opstarten. Verder heb ik nog de schijf opgeruimd en gedefragmenteerd, heeft ook allemaal niet geholpen. Wat nu??
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen zo weinig mogelijk programma's laten opstarten met windows. Dit kan je zo doen typ bij uitvoeren msconfig druk op enter ga naar het tabblad opstarten. Voer telkens het bestand in op deze site : http://castlecops.com/StartupList.html Als het niet nodig haal je gewoon het vinkje weg en druk op toepassen en ok.
 
xp traag met opstarten

In deze instellingen is niks gewijzigd, dus in het opstartscenario van de verschillende programma's zal de fout niet zitten.
Na het aanzetten van de PC blijft het windows XP logo circa 2 minuten in beeld en dan komt het bureaublad pas op, ook de opbouw daarvan gaat traag. Kennelijk ontbreekt er toch een koppeling op de C schijf, ik weet alleen niet hoe dat op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je alle drivers geinstaleerd staan.?
 
xp traag met opstarten

Het zit niet mee.

Nadat ik de Windows home edition CD in de nog aanstaande PC heb gedaan en geklikt heb op windows XP installeren krijg ik een melding: de setup kan niet worden uitgevoerd omdat de windows versie op de computer nieuwer is dan de CD.

De tweede methode werkt ook niet omdat ik alleen maar een recovery CD heb.

Wat nu??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan