foutmelding?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ansie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansie

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo ,

Krijg een melding steeds weer van:
mapI32.dll

Deze steeds terugkerende melding verhinderd het me om iets te installeren. Wie weet raad??

Ansie

Het bestand is door en virus geïnfecteerd, even je HD met AV programma scannen.

Dennis.

Hallo Dennis,

Bedankt voor je reactie, maar kan helaas ook het AV niet installeren, kom dus niet echt verder, heb je nog een andere optie??

Groeten Ansie

Hallo Ansi,

Even een noodoplossing dan maar:

Het bestabd zit in windows/system32. Je rename het bestand, en kun je voorlopig even verder werken. Dan moet je Outlook maar even niet gebruiken, want daar is het bestand voor bedoeld.

Dennis.

Hallo Dennis,

Nogmaals een vraag, kun je mij misschien een korte omschrijving geven hoe ik dit moet doen, het renamen??

Alvast bedankt

Sorry, ik was even weg. En over ruim een uur ben ik weer weg.

Via Windows Verkenner:

Rechtsklik op het mapi32.dll bestand en klik vervolgens op Naam wijzigen. Typ op het inmiddels verlichte(blauw van kleur) bestand bijvoorbeeld mapi_32.dll en druk op Enter.

Via dos:

1) Start/Uitvoeren
2) typ cmd (en klik op OK)
Je bevindt zich nu in een dos-venster.
3) typ rename c:\windows\system32\mapi32.dll mapi_32.dll en druk op de enter-toets.
4)typ exit (je verlaat dan het dos-venster)

Dennis.

In de haast vergat ik nog iets erbij te vermelden.

Onder punt 3 moet tussen de 2 bestandsnamen een spatie komen te staan. Ik ga er ook verder vanuit dat je driveletter een c is, is dat niet het geval, maar bijvoorbeeld een f, dan ziet er het commando zo uit:

3) typ rename f:\windows\system32\mapi32.dll mapi_32.dll

Je kunt bovenstaande commando-regel even copieren en het vervolgens in het dos-venster te pasten/plakken.

Dennis.

Hallo Ansi,

Even voor alle duidelijkheid. Het virus(nimda) is zonder dat je daarvoor een anti virus programma gaat gebruiken vanzelfsprekend niet zomaar te verwijderen. Je moet dus uiteindelijk je HD door een AV programma laten scannen, buffy heeft jou een verwijzing naar housecall gegeven. Al geprobeerd trouwens?

Dennis.

Hallo Dennis,

Al heel hartelijk dank voor je hulp, inderdaad met housecall bezig geweest en er zijn 415 files geinfecteerd maar het programma verwijderd het virus niet.

Groeten Ansie

Blijkbaar scant housecall alleen maar naar de aanwezigheid van virussen op je pc, en niet dat housecall ze vervolgens ook gaat verwijderen. Heb je inmiddels je eigen antivirusprograama kunnen installeren?

Dennis.

Laatst bewerkt:
Hallo Dennis,

Bedankt voor je hulp, we hebben besloten om de HD te formatteren en alles er opnieuw op te zetten.

Groeten Ansie

Geplaatst door Ansie
Hallo Dennis,

Bedankt voor je hulp, we hebben besloten om de HD te formatteren en alles er opnieuw op te zetten.

Groeten Ansie
Dat lijkt mij eigenlijk ook het beste. Wens je verder nog veel succes toe.

Ik was bij een ander topic, vandaar heb ik je bericht nu pas gelezen. Sorry daarvoor, en je hoeft mij niet te bedanken hoor, ik heb je immers niet verder kunnen helpen met je pc probleem. Toch lief/aardig dat je dat zegt.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan