foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

grood002

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
ik krijg een foutmelding 0x80040507
en hierdoor windows niet opgestart.
waarschijnlijk heb ik de map system 32 op verborgen
gezet en vanaf toen onstond het probleem.

proberen terug te zetten in veilige modus werkt niet.

is hier een oplossing voor ?

ook de laatst bekende instellingen geprobeerd dmv tijdens opstarten F8 indrukken?
proberen terug te zetten in veilige modus bedoel je daar systeemherstel mee zo nee probeer dit eens een paar dagen terug voor dat je die verandering maakte.
kom je eigenlijk wel in veilige modus?

Laatst bewerkt:
anders proberen te booten van de windows xp installatiecdrom, en dan voor de herstelmodule/recovery console kiezen, en daar de opdracht sfc /scannow invoeren.. hiermee worden eventuele beschadigde systeembestanden hersteld naar de versies op de winxp-cdrom :)

Hoi Maikel en Rodin,

Herstelmode werkt niet wel kan ik in de veilige modus
opstarten. Hoe ik moet booten vanaf de installatie cd-rom weet ik niet, Misschien jullie?

bedankt vast
Ruud

Hiervoor moet je iets in je BIOS veranderen. Je kunt in je BIOS Setup komen door als je pc begint met opstarten (als hij de naam v/h BIOS weergeeft en de aangesloten schijven) op F1 of Delete te drukken.. (althans, bij de meeste BIOS's.. anders moet je even kijken wat hij weergeeft)

Nu kom je in je BIOS Setup. Hier moet je zoeken naar Boot Order oid, en hier moet je instellen dat je computer eerst vanaf je Cd-romspeler (CDROM) opstaart en daarna pas vanaf je Harde Schijf (HDD-0).

N.B. In sommige gevallen is het iets minder opvallend weergegeven, en moet je kiezen tussen vooraf ingestelde lijsten, in de vorm van "HD-CD-FD" oid.. hierbij staat HD voor harde schijf, CD voor cd-rom en FD voor diskettestation..

Nu moet je je XP-installatiecdrom in je cd-speler doen, en opnieuw opstarten.. Je moet dan vanaf cd-rom opstarten (je krijgt een menu'tje te zien, dit wijst zich vanzelf) en dan moet je even wachten, en in het blauwe scherm wat je nu te zien krijgt kies je voor R van recovery..

Nu moet je het eventuele administrator-wachtwoord invullen, en dan kom je in de Recovery Console, waar je sfc /scannow moet invoeren (let op de spatie tussen de c en de / !)

Hopelijk werkt dit :)

Suc6,
Rodin

Hoi Rodin,

bedankt voor je berichtje.
Helaas kom ik niet verder dan het Recovery Console

C:\ windows krijg ik als melding
en krijg een lijst met keuze mogelijkheden.
Bootcfg / scan is een optie, maar de mogelijkheden
daarna gegeven zijn mij dan niet meer duidelijk.

groet Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan