foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

deentje

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
Ik heb een diskette van NIPO, voorheen al heel vaak gebruikt, nu lukt het niet meer, ik krijg een foutmelding. Talloze keren opnieuw geinstalleerd, maar blijft probleem geven. Ik krijg de melding:

C:\Windows\system32\autoexec.nt het systeembestand is niet geschikt voor MS-dos en microsoft windows toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Ik heb het voorheen ook in Windows XP gebruikt?? Help met spoed alsjeblieft:o

Dit geeft bijna altijd de oplossing:

Ga in de verkenner naar de map c:\windows . Zoek het bestand autoexec.nt op. Klik rechts op dat bestand en kies de optie kopieren.

Daarna ga je naar de map c:\windows\system32. Daar klik je (in het rechtervenster) weer met de rechtermuisknop (1x) en je kiest de optie "plakken" Dan staat het bestand op de juiste plek. Daarna klik je nog 1x rechts op het bestand en kies je de optie "eigenschappen" . Zorg dat er hier alleen een vinkje staat bij "alleen lezen"

NB
Als je het bestand niet kunt vinden, even in Mapopties aanvinken dat verborgen bestanden moeten worden weergegeven. Wel daarna weer uitvinken, want ze zijn niet voor niets "verborgen"

wat bedoel je met een rechtervenster? ik heb het geplakt, zegt ie dat die map al bestaat (terwijl ik hem niet kon vinden). IK heb geplakt, maar hij komt er gewoon schots en scheef tussen te staan?

Als je op de map c:\windows\system32 klikt, dan heb je rechts ook een sherm.

Ga in dat rechterscherm staan, klik weer op je rechtermuis knop en kies de optie plakken.

Dit bestand heb je gekopieerd uit de map c:\windows als het goed is.

Je moet dus niet een map kopieren, maar het bestand autoexec.nt

:)

ik vind het bestand autoexec.nt wel in windows sys 32 maar niet in windows zelf, is dat soms al een probleem? hij staat nu alleen in windows sys 32

Dat is goed, dan zou het programma wat je wilde starten nu moeten werken.

Zo niet, dan zoeken we verder.

ik hoop dat je me nog even wilt helpen, want ik heb nog geen resultaat helaas, ik heb net weer de diskette verwijderd en opnieuw geinstalleerd. zou ik evt. de pc opnieuw moeten opstarten?

Misschien vergeten om de optie "Alleen lezen" aan te vinken? (Zie mijn eerdere post)

zelfde probleem

Hallo deentje en nanette

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met de nipodiskette en downloaden van hun site.

Ik heb exact gedaan wat jij zei, nanette.
Als je de map system 32 opent dan staat autoexec.nt er in, wel schots en scheef en het ziet eruit als een schrijfblaadje. ik weet neit of dat goed is?

Daar na weer uitgevinkt, en opnieuw opgestart, programma geprobeerd, maar nee hoor, hij doet het niet.
Wat zou ik nu verder moeten doen??

alvast bedankt, jose

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan