Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dankes

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Als ik een word doc open of opslaan en dan open krijg ik telkens de melding dat er een fout is opgetreden en dan het document moet worden afgesloten. Als ik dan op "verzenden" of "niet verzenden" klik hersteld hij het document. Als het document hersteld is komt terug die foutmelding met weer hetzelfde als hierboven geschreven. Zo gaat dat maar door totdat je het document afsluit.
Ik kan gewoon niets veranderen in dat document.
Weet iemand de oplossing.
Heb office al volledig opnieuw geïnstalleerd maar niet helpt.

Ik heb onlangs precies hetzelfde gehad en de oorzaak van het probleem lag bij de Microsoft Office Proofing Tools. Heb je die toevallig geïnstalleerd?

Nog een andere mogelijkheid trouwens, als je de Proofing Tools niet hebt: zet de spellings- en grammaticacontrole tijdens het typen eens uit onder opties in Word.

Geplaatst door Arthur de Smet
Ik heb onlangs precies hetzelfde gehad en de oorzaak van het probleem lag bij de Microsoft Office Proofing Tools. Heb je die toevallig geïnstalleerd?

Heb dat niet gevonden of beter gezegd...staan die op de cd-rom of waar haal je die?

Wat doen die Microsoft Office Proofing Tools eigenlijk?

Proofing Tools is iets wat je apart aan moet schaffen, een uitbreiding van Office waarmee je onder andere spellingscontrole hebt voor andere talen dan die al in het Nederlandse pakket zitten.

Maar daar ligt het dan dus waarschijnlijk niet aan. Heb je al eens geprobeerd of het document wel te bewerken is als je de spellings- en grammaticacontrole uitzet?

Proofing Tools is iets wat je apart aan moet schaffen, een uitbreiding van Office waarmee je onder andere spellingscontrole hebt voor andere talen dan die al in het Nederlandse pakket zitten.

Maar daar ligt het dan dus waarschijnlijk niet aan. Heb je al eens geprobeerd of het document wel te bewerken is als je de spellings- en grammaticacontrole uitzet?

Met of zonder spellings- en grammaticacontrole aan....het helpt niet.

Heb je al eens geprobeerd of het document op een andere computer wel te bewerken is? En kijk eens naar deze troubleshooter van Microsoft zelf: http://support.microsoft.com/kb/290929/EN-US/

Ben wat aant testen geweest.
Het is niet op alle docs dat hij deze fout geeft.
Wat ook het rare is dat als ik een doc waar hij een fout op geeft mail naar iemand anders dan heeft die andere persoon er geen problemen mee !!!

Zal ook eens neuzen in die link die je gegeven hebt.

Dat duidt er toch wel echt op dat er iets mis is met jouw installatie van Office. Bij mij was het ook zo dat het maar om één document ging, en om alle backups die ik ervan gemaakt had. Maar op andere computers waren er geen problemen mee. Bij mijn zoektocht op internet kwam ik tegen dat de spellings- en grammaticachecker in sommige talen (ook de Nederlandse in de Proofingtools) soms een probleem heeft met bepaalde woorden of combinaties van woorden. Ik was in ieder geval van het probleem af toen ik de Proofing Tools van mijn computer verwijderd had. Nog een tip: als je uiteindelijk tot de conclusie komt dat Office volledig opnieuw geïnstalleerd moet worden, schoon dan, nadat je het programma hebt gedeïnstalleerd, eerst even het register op met een programma als jv16, waarvan je de laatste gratis versie hier kunt downloaden: http://www.oldversion.com/. Lees wel even de gebruiksaanwijzing voor je dat doet.

Geplaatst door Dankes
Pfff, het begint frustrerend te worden :(
Hai, :D

Dit soort problemen zijn altijd frustrerend en niet altijd even makkelijk op te lossen. (Dus houd vol zou ik zeggen) ;)

Probeer even je Normal.dot te verversen en als dat niet helpt ververs dan even de Data-set in het register.

Hier beschrijf ik beide methoden:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Voordat je dit uitvoerd eerst Word en Outlook sluiten en het is eigenlijk het beste om even de pc te rebooten.

Dus eerst Normal.dot hernoemen en als dat niet werkt dan moet je even de Data-set methode proberen.

Succes! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo

Dit soort problemen zijn altijd frustrerend en niet altijd even makkelijk op te lossen. (Dus houd vol zou ik zeggen) ;)

Probeer even je Normal.dot te verversen en als dat niet helpt ververs dan even de Data-set in het register.

Hier beschrijf ik beide methoden:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=5389

Voordat je dit uitvoerd eerst Word en Outlook sluiten en het is eigenlijk het beste om even de pc te rebooten.

Dus eerst Normal.dot hernoemen en als dat niet werkt dan moet je even de Data-set methode proberen.

Succes! :thumb:

Ik heb office xp volledig gedesinstalleerd en er office 2000 op gezet en nu is het probleem verholpen. Het maakt niet uit of het de xp of de 2000 versie is dus...geen probleem meer.
Bedankt iedereen voor jullie advies, heb toch weer wat bijgeleerd.

Jammer dat je alles opnieuw hebt moeten installeren!

Maar, ben blij dat je eruit bent..graag gedaan! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan