• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik zoek een nummer in een ander blad!

=ALS(A7>0;VERT.ZOEKEN(A7;Leden!$B$1:$J$600;2;ONWAAR);" ")

Dit nummer bestaat niet en krijg ik de melding #n/b.
Is er een mogelijkheid hier een foutmelding te krijgen van wat er fout is ("Geen lid met dit nummer")

Dank voor Uw aandacht,
Nico

ISFOUT

Bedankt ik heb het bijna voor elkaar maar ben al wel een paar uur bezig.

Als ik in het invulveld niets heb staan wil ik dat de andere velden ook leeg blijven....

Ik zou graag de file (gezipt) mee willen sturen voor advies maar ik weet niet hoe dat moet?

(tja 65+)

kappel@quicknet.nl

Bijlagen

Kappel,
Bedoel je dit?
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Leden!$B$1:$J$600;2;0));"Dit nummer bestaat niet ";VERT.ZOEKEN(A7;Leden!$B$1:$J$600;2;0))

Groeten.

Cor,

Ik heb jou formulr gekopieerd maar ik krijg nu de melding "bestaat niet", ook als ik niets invul en dat staat slordig vind ik...

Nico

Cor,

Dit lijkt een beetje maar nu krijg ik de melding ONWAAR

=ALS(A6<0;ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Leden!$B$1:$J$600;2;0));"Dit nummer bestaat niet ";VERT.ZOEKEN(A7;Leden!$B$1:$J$600;2;0)))

Kappel
Zo dan?
=ALS(A11>0;ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A11;Leden!$B$1:$J$600;2;0));"Dit nummer bestaat niet ";VERT.ZOEKEN(A11;Leden!$B$1:$J$600;2;0));0)

Als je geen nul wilt zien zet dan voor de laatste 0 in de fomule "" (twee dubbele aanhalingstekens).

Laatst bewerkt:
Cor,

Het werkt ......., ik moet nu mijn vrouw van de trein halen en ga over een uurtje weer verder.

Bedankt,
Nico

Hoeft niet,

=ALS(A11;ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A11;Leden!$B$1:$J$600;2;0));"Dit nummer bestaat niet ";VERT.ZOEKEN(A11;Leden!$B$1:$J$600;2;0));"")

Hier test hij of A11 is ingevuld:

ook is A11 te vervangen door en(A11;B11;C11 etc)

zodat eerst in meerdere cellen iets moet zijn ingevuld.

"" zorg ervoor dat dat er niets komt te staan.

Hoop dat je op tijd was bij de trein want als ik de reklame van de televisie mag geloven ......oei oei oei.

Geslaagd en bedankt,

Ben nu op deze site bezig een olossing te zoeken voor het geval er onvoldoende caramboles worden ingevoerd . Meneer A moet er 50 maken om te winnen en Meneer B 36. Wat te doen als een slimmerik invuld 46-30 (voorbeeld) Er moet dan een melding komen van 'onvoldoende caramboles ingevuld,'

Nico

Bijlagen

Geplaatst door kappel
Geslaagd en bedankt,

Ben nu op deze site bezig een olossing te zoeken voor het geval er onvoldoende caramboles worden ingevoerd . Meneer A moet er 50 maken om te winnen en Meneer B 36. Wat te doen als een slimmerik invuld 46-30 (voorbeeld) Er moet dan een melding komen van 'onvoldoende caramboles ingevuld,'

Nico

=als(A1<>50;als(B1<>36;"aantal caramboles onjuist"; enz enz enz);"aantal car onjuist)

moet anders kunnen maar dit is de strekking.

Data / Valideren / Instellingen / Toestaan / Aangepast / Formule
je formule

Data / Valideren / Foutmeldingen
Titel: Biljartclub ?
Foutbericht: je text

Bijv.:
HS wordt ingevuld en is groter dan het aantal te maken caramboles.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan