Foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bodin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodin

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Hallo,

Ik krijg bij de conversie van een usb-stick in het Dos scherm een melding dat deze niet gelukt is.

In bijlage vind je een printscreentje ervan.
Iemand raad?

Ik draai Win XP Pro SP3.

Vriendelijk bedankt alvast.

Groetjes,

Peter

Bijlagen

Er staat precies wat je moet gaan doen:
chkdsk M: /F

Succes,

Tijs.

Tijs,

Bedankt alvast, maar hoe leg ik dit aan boord?
Gewoon in Dos ingeven? Zoals je met het conversie commando doet?

Peter

Als je het via Start -> Uitvoeren doet zou het kunnen zijn dat je misschien meldingen/informatie mist, dus doe maar gewoon vanaf Dos.

Succes,

Tijs.

Beste Bodin,

Vreemd dat-ie die foutmelding geeft, want er worden geen beschadigde sectoren gerapporteerd in je schermafbeelding, tenminste, niet letterlijk. Ik zag wél dat er minder beschikbare clusters op je stick zaten dan er in totaal op zitten. Ik weet niet zeker of dat duidt op beschadigde clusters of op bezette ruimte op je stick, zodat die clusters dus niet beschikbaar zijn voor andere bestanden dan de bestanden die er al op staan.

CHKDSK zou uitkomst kunnen geven, zoals in je printscreen staat. Klik op "Start", vervolgens op "Uitvoeren..." en tik dan "CMD" in als commando. In het venster dat dan verschijnt kun je "chkdsk M: /F" intikken (uiteraard zonder aanhalingstekens) en dan op Enter drukken.

Als dat niet helpt, moeten we wat rigoureuzer te werk gaan.
  • Zet alle bestanden van je USB-stick even op een harde schijf;
  • Formatteer vervolgens je USB-stick naar NTFS (volgens mij krijg je, als het formatteren klaar is, te zien of er eventueel beschadigde sectoren op de stick zitten);
  • Als het formatteren klaar is, zet dan de bestanden weer terug op de stick.

Dan zou het toch moeten lukken, zij het via een kleine omweg.

Groet,

Theo

@KLF:
chkdsk M: /f is reeds uitgevoerd én heeft (blijkbaar) geholpen, gegeven de melding van Bodin.
Zie mijn en Bodin's postings in deze discussiedraad.

Tijs.

Hoi Tijs,

Klopt, dat zag ik ook nadat ik mijn bericht postte. Toen stond er ineens dat de oplossing de goede was. Dat is gebeurd terwijl ik mijn antwoord formuleerde. Kijk maar naar de tijd van plaatsing van beide berichten...

Soms gaan reacties sneller dan ik kan tikken :-).

Theo

Tijs en Theo,

Nogmaals bedankt voor jullie snelle interventie!

Groetjes,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan