foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

char90

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2009
Hallo..
Heb thuis al een tijdje last van een foutmelding die de computer geeft die tijdens het opstarten wordt gemeld.
Er staat 'your computer chip fan fails or speed to low' Ik heb dit al opgezocht en heb ook gekeken. Die op het moederbord doet het niet..

Maar een andere doet het ook niet. In het boekje staat dat dit de videokaart is, dus die ventilator op de videokaart doet het niet.. Er gaat bij ons tenminste de kabel van het beeldscherm is. Maar ik weet het dus niet.. Hebben we nog niet gehad op school. (A)

En ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een probleem met je voeding.

Als de fan op de processor ( of chipset ) ook niet draait, kan dit een kostbaar grapje worden.

Oplossing lijkt mij een nieuwe voeding.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een probleem met je voeding.

Als de fan op de processor ( of chipset ) ook niet draait, kan dit een kostbaar grapje worden.

Oplossing lijkt mij een nieuwe voeding.

Die op de processor doet het wel, die draait wel gewoon.
Hoe of wat weet ik niet.dus ook niet hoe ik het kan/moet vervangen..

Handige vriend die er iets meer van weet ?

Je voeding is dat grote rechthoekige of vierkante geval, bovenin je computer waar al die draden uitkomen.
Als je een evt. nieuwe voeding koopt, en je prikt de kabels er hetzelfde in zou het over moeten zijn, echter is dat geen garantie.
Waarom denk ik dat het een voedingsprobleem is ? Als er 2 componenten tegelijk niet meer werken zou het wel erg toevallig zijn, dat ze allebei tegelijk gesneuveld zijn.

Hoe oud (jong) is je computer ?

Handige vriend die er iets meer van weet ?

Je voeding is dat grote rechthoekige of vierkante geval, bovenin je computer waar al die draden uitkomen.
Als je een evt. nieuwe voeding koopt, en je prikt de kabels er hetzelfde in zou het over moeten zijn, echter is dat geen garantie.
Waarom denk ik dat het een voedingsprobleem is ? Als er 2 componenten tegelijk niet meer werken zou het wel erg toevallig zijn, dat ze allebei tegelijk gesneuveld zijn.

Hoe oud (jong) is je computer ?

Heb genoeg klasgenoten die er al veeel meer vanaf weten.
Ik weet wat de voeding is.. :p dat heb ik al gehad op school.

Ik denk dat de computer zo'n 4/5 jaar is..

Oke, dan wordt je daar zeker mee geholpen.

4/5 Jaar oud, dan is de kans dat je voeding nukken gaat vertonen niet vreemd.
De HDD's en voedingen zijn over het algemeen zwakke schakels in je systeem.
Als je een voeding koopt, moet je niet de goedkoopste nemen, die gaan het eerst.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan