Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

N91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2014
Berichten
4
hallo allemaal,

Mn projectje begint al aardige vormen aan te nemen, echter loop ik nu tegen een klein probleempje aan.
Ik heb een wizzard formulier die een deel van de informatie inlaad na het intypen van een order nummer, zo verschijnen er dan direct een aantal basis
gegevens in beeld. Dit werkt uitstekend wanneer ik het formulier gewoon open.
Nu wil ik het formulier graag in een navigatieformulier openen maar dan ontstaat er bij mij een kleine ergernis. Elke keer dat ik de eerste keer vanuit het navigatieformulier in het subformulier klikt krijg ik een melding dat de MS Access DB geen record kan vinden in de tabel waarvoor de sleutel overeenkomt met het ordernummer.
Dit is erg irritant omdat dat dus ook klopt aangezien ik eerst het ordernummer in moet voeren in dit formulier. Hoe zorg ik er voor dat ik deze melding niet telkens krijg?

Mvg
Naud
 
Je hebt je formulieren niet in de juiste volgorde gemaakt, waardoor je dit probleem krijgt. Wat is het geval? Als je vanuit een formulier een ander formulier opent en je neemt gegevens mee vanuit het eerste formulier, dan neemt Access het complete pad mee van het formulier. Dat werkt, zoals je hebt gemerkt. Als je in een later stadium het eerste formulier op een ander formulier zet, verandert er iets: het pad van het filter klopt niet meer. Er is een formulier bijgekomen. Gevolg: Access kan de waarde niet meer uitlezen. Beter is het dus om de formulieren in de juiste volgorde te maken :). Nu zul je handmatig de padverwijzing moeten aanpassen, en het hoofdformulier er aan toevoegen.
 
Oke Dankje!

Moet ik het pad dan helemaal aanpassen aangezien hij verder wel gewoon werkt als ik een ordernummer invoer? Enkel de foutmelding bij een leeg invoerveld is het verschil.
 
Je moet kijken waar de fout zit. Als je de waarde gebruikt om te filteren in een query, dan zit de fout in het criterium van je onder het formulier liggende query.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan