Foutmeldingen door nieuw systeem of HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boyzld

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden!

Deze keer post ik een keer een vraag:

3 weken terug heeft mijn oude pc het begeven. Het cpu verbruik ging naar 100%, daarna liep de pc vast en was niet meer op te starten. Van alles geprobeerd maar niets mocht helpen. Zelfs een nieuwe installatie windows ging niet meer. Ik ben met mij pc naar alternate geweest en daar constateerden ze dat het aan moederbord lag. een hoop kosten etc etc, dus heb ik besloten een nieuwe pc aan te schaffen. Deze heb ik sinds dinsdag binnen, maar nog steeds het zelfde probleem. bij alternate wisten ze geen raad meer, maar mij was duidelijk dat ik voor niets een nieuwe pc had gekocht.
Uiteindelijk heb ik het dan toch voor mekaar gekregen en de HD geformateerd. Het systeem draait nu op een nieuwe installatie en nieuwe pc.
Nu het probleem: Ik krijg iedere keer foutmeldingen met een hoop programma's, outlook, media player etc etc, en de pc loopt steeds vast. dit is natuurlijk behoorlijk frustrerend en zeker voor iemand die zijn producewerk op de pc doet.

Mijn vraag: Waar kan dit aan liggen? aan het systeem? aan de HD? zou deze gecrashed kunnen zijn? of doet deze dan helemaal niets meer? (HD is nog geen 2 maanden oud en het is de 2e al)

Hieronder mijn nieuwe pc gespecificeerd:
ASUS P5E x38 moederbord (quatcore)
Int Q6600 , 2.40 GHz BOX1066 Processor
StealthXstream 600W voedingblok
4 gb 1066 intern geheugen
Videokaart HD3870
Harddisk 750 GB, hitachi

Ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft, iig BVD!

Gr. Johan

Ik zou 'm gauw naar Alternate terugbrengen, daar op de balie zetten en geduldig een paar werkdagen afwachten totdat ze bellen dat de pc in goede staat verkeert. Niet zelf aan gaan lopen sleutelen, hoe verleidelijk dat misschien wel is.

Hoi,

Begrijp ik dat je een nieuwe pc hebt, maar daarin de 'oude' harde schijf hebt laten zetten?

tja terugbrengen heeft geen zin. het is drama bij alternate.het is voor mij zonder auto niet zo makkelijk even die pc te brengen,vandaar dat ik zelf voor de praktische oplossingen ben.
ik heb zelf de harde schijf erin gezet en opnieuw geinstalleerd.
Ik zit meer in de richting te denken,dat hier iemand tips heeft, waar die foutmeldingen vandaan zouden kunnen komen, waar misschien het probleem kan liggen en wat ik er zelf aan kan doen ;)

Gr. Johan

Mijn eerste indruk:

Als je vorige pc vrijwel dezelfde problemen geeft als je nieuwe, én je hebt in beide dezelfde harde schijf als systeemschijf, dán is de eerst voor de hand liggende oorzaak waaraan je moet denken: de harde schijf.
Kans dus dat die aanschaf van een nieuwe pc redelijk voorbarig is geweest .... maar ja, Alternate wil natuurlijk ook graag verkopen .... :rolleyes:

Mijn eerste indruk:

Als je vorige pc vrijwel dezelfde problemen geeft als je nieuwe, én je hebt in beide dezelfde harde schijf als systeemschijf, dán is de eerst voor de hand liggende oorzaak waaraan je moet denken: de harde schijf.
Kans dus dat die aanschaf van een nieuwe pc redelijk voorbarig is geweest .... maar ja, Alternate wil natuurlijk ook graag verkopen .... :rolleyes:

daar heb je gelijk in!
maar dan is het wel een ***lige verkooptruc geweest.
De vraag is: zou de harde schijf gecrahsed kunnen zijn? of kun je er dan echt niets meer mee?
en wat zou er aan de harde schijf kapot zijn? iets software of hardware matigs? ik kan namelijk met schijfcontroles etc niets vinden!

Er zijn tools te downloaden bij harddiskfabrikanten die diverse tests loslaten op je harddisk. Daarna zou je moeten weten waar je aan toe bent v.w.b. de fysieke conditie van de hdd.
Ik weet niet of álle hdd fabrikanten tooltjes voor hun eigen hdd's hebben, maar even op de website van de fabrikant rondneuzen kost niets.

Hoi !

Samsung, Seagate, Maxtor staan op deze: http://www.ultimatebootcd.com/download.html bootable CD !

Maar: ik heb zeker geen slechte ervaringen bij Alternate wat betreft de garantie: integendeel.

Heb je er echter een "oude " HDD in gehangen, tja.....

Greetz,

Harry.

bedankt voor de tips.

ik heb de bootable cd gemaakt vanaf de hitachi site en gescand maar deze heeft niets kunnen vinden. zelf vind ik dit best vreemd, omdat de HD het enige is wat overgenomen is van de andere pc (met 2 cdroms dan) en hetzelfde probleem blijft.
Zou het kunnen dat sommige fouten in een HD niet aantoonbaar zijn?

Vanmiddag liep de pc wederom vast met blauwe schermen van registry errors. Wanneer ik de pc dan reset en opnieuw opstart, geeft deze soms een melding in de bios : time clocking failed of iets dergelijk.

Heeft iemand nog een ander idee wat ik kan doen? ik zie er een beetje tegenop om mijn HD of hele pc weer op te sturen omdat ik dan weer zonder pc zit.

Inderdaad, altnerate is qua omruiling en garantie vlot, maar qua vriendelijkheid en service barslecht. maar goed, wij kiezen als klant toch voor de goedkope prijs.

oja nog een toevoeging:

Al verschillende keren heb ik bestanden verwijderd, of dingen gewijzigd in mijn systeem. als ik dan de boel opnieuw opstart staat alles weer zoals het eerst was. raar he!? toch een fout op die HD?

Nou ja ... ik kan er eigenlijk niet zoveel meer aan toevoegen.
Het enige wat ik kan bedenken, voordat je toch terug moet naar Alternate is, dat je er - tijdelijk een andere schijf inzet en hierop Windows installeert + de drivers die bij het systeem van alternate zijn geleverd.
Gaat dat dan goed, dan weet je wat de oorzaak is ....
Zo niet, dan heb je inderdaad pech met je apparaat van Alternate, maar kan je ook aantonen dat het niet aan je harddisk kan liggen.

Nou ja ... ik kan er eigenlijk niet zoveel meer aan toevoegen.
Het enige wat ik kan bedenken, voordat je toch terug moet naar Alternate is, dat je er - tijdelijk een andere schijf inzet en hierop Windows installeert + de drivers die bij het systeem van alternate zijn geleverd.
Gaat dat dan goed, dan weet je wat de oorzaak is ....
Zo niet, dan heb je inderdaad pech met je apparaat van Alternate, maar kan je ook aantonen dat het niet aan je harddisk kan liggen.

Ik snap jouw reactie.
heel logisch. eigenlijk zou ik ook terug moeten.
maar ik woon zo'n 150 km van alternate vandaan en heb geen auto.
het openbaar vervoer is niet te doen! daarom zit ik met het probleem dat ik het zelf probeer op te lossen.
Bij alternate hebben ze mijn systeem vorige week gecontroleerd en windows geinstalleerd en er was geen probleem te ontdekken. tot dat ik mijn HD er in deed.
Het enige wat ik wil ontdekken. kan ik het zelf oplossen softwarematig? is het echt de HD, dan gaat die morgen op de post!

inmiddels heb ik de volgende testen uitgevoerd:
memtest, en div. HD testen.
ze scoren allemaal op 100% en nergens een fout te vinden.

Toch heb ik het idee dat mijn harde schijf behoorlijk traag is.
het enige wat ik kon aantreffen in de testen is dat de burst speed maar 221mb/s is en daardoor rood gekleurd was.
Af en toe hoor ik een brom geluid, alleen nog wat moeilijk te achterhalen of het nu de HD is of een fan.

OOk heb ik een vraag: zou het zin hebben alles te formateren en weer opnieuw te installeren? ik heb et van de week maar gedaan, maar wie weet? wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan