foutmeldingen ed staan uit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hoi,

ik heb denk ik ergens onbewust uitgezet de hulp bij fouten uitgezet. Eeen onderbrekingspunt werkt niet meer en als er een fout in een stuk (VBA) source staat, bijv verkeerde tabelnaam, dan krijg ik geen foutmelding meer, maar doet het programma niets. Dit programmeert natuurlijk niet lekker. Weet iemand wat ik fout heb gedaan en vooral, hoe ik dit kan herstellen? :D

Gr. Tigo

Hoi,

ik heb denk ik ergens onbewust uitgezet de hulp bij fouten uitgezet. Eeen onderbrekingspunt werkt niet meer en als er een fout in een stuk (VBA) source staat, bijv verkeerde tabelnaam, dan krijg ik geen foutmelding meer, maar doet het programma niets. Dit programmeert natuurlijk niet lekker. Weet iemand wat ik fout heb gedaan en vooral, hoe ik dit kan herstellen? :D

Gr. Tigo

Tigo,

Zoek even in je VBA scripts (overal) naar
Code:
DoCmd.SetWarnings False
Deze code zet alle warnings uit.
Ook als je script stopt (Exit of een fout) dan blijft deze uit staan.

Om het te herstellen moet je even in het eerste script dat wordt aangeroepen
Code:
DoCmd.SetWarnings True
zetten en direct er weer uit springen (Exit Sub)

Als jhe dan de boosdoender hebt gevonden en hebt verwijderd zal je alle boodschappen weer zien.

Mocht dat niet lukken op deze manier dan moet je in iedere SUb eb Function een Error_Handler inbouwen.

Succe
Wim

foutmeldingen ed uit staan

Hoi Wim,

helaas was dit de fout niet. Ik heb het nu opgelost door een nieuwe (lege) database aan te maken en daar vervolgens alles in te importeren. Toen was het probleem opgelost. Maar wat nu de oorzaak is geweest, daar ben ik nog niet achter. Maar het werkt wel weer :D

Mvg. Tigo

Foutcontrole

In menu "Extra" ---> "Opties" op tabblad "Foutcontrole", of de optie daar is ingeschakeld. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan