Foutmeldingen grafische versneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arch Evil

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Ik heb sinds gisteravond eindelijk een andere videokaart. De AGP slot op mijn moederbord had het begeven dus heb ik een PCI-Express videokaart nu.

Asus EAX1300PRO

Ik heb de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd, maar toch krijg ik telkens (en met name als ik probeer een filmpje te bekijken, of een site open waar veel flash in voor komt) deze foutmelding:

foutmeldingef6.jpg

Eerst loopt het beeld vast, dan valt het een paar seconden weg, en daarna krijg ik die foutmelding. Soms loopt de pc zelfs gewoon helemaal vast, en 2 keer kreeg ik een BSOD. Daar stond dan in dat het ging om "ati2dvag", ik weet niet precies meer wat er nog meer stond, maar onder andere "Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen." en dat hij daarom werd afgesloten.

Net een nieuwe videokaart, nieuwe ronden, nieuwe kansen, maar nee hoor... Bij mij gaat het weer fout :confused:

Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank :thumb:

Misschien moet je de vidokaart nog een keer goed aan drukken in je systeem.

Dat "ati2dvag" in de melding is de driver van je grafische kaart. Heb je in de BIOS ook de PCI-kaart enabled? Misschien ook de drivers voor je moederbord aanpassen?
Staan er in Apparaatbeheer geen gele of rode icoontjes? Je systeem voldoet aan de vereisten voor de nieuwe PCI-kaart?

Ik heb de videokaart eruit gehaald, ff in de slot geblazen voor eventuele stofjes, en hem er weer in gedaan. Hij zit zeker weten stevig vast.

Ik heb alle oude drivers van Ati verwijderd met cat-uninstaller en de nieuwste drivers geinstalleerd. Sindsdien gekukkig geen BSOD meer tegen gekomen, maar het eerste probleem bestaat nog.

Ik opende een site met veel flash, het beeldscherm liep vast (ik kon nog wel de muis bewegen), daarna viel het beeld een paar seconden weg. Toen gebeurde het opnieuw, weer scherm vast, daarna weer beeld paar seconden weg. Toen werkte alles weer heel even (2 seconden ofzo) en toen gebeurde het weer, wat uiteindelijk maar weer resulteerde in de foutmelding in mijn screenshot in mijn 1e post.

"Heb je in de BIOS ook de PCI-kaart enabled?" Staat enabled.
"Misschien ook de drivers voor je moederbord aanpassen?" Alle moederbord drivers heb ik zojuist geupdate.
"Staan er in Apparaatbeheer geen gele of rode icoontjes?" Niks. Apparaten werken correct.
"Je systeem voldoet aan de vereisten voor de nieuwe PCI-kaart?" Weet ik bijna wel zeker. Ik heb geen idee uit welk jaar deze videokaart komt (het is dus een Asus EAX1300PRO) maar mijn pc is nog geen anderhalf jaar oud. AMD Athlon 3000+, 1024mb geheugen etc. Dus volgens mij moet hij deze videokaart wel aankunnen.

Dus aan die dingen ligt het (waarschijnlijk) niet(?)
Waar kan ik nog meer naar kijken?

Hij herkent het trouwens als 512 mb kaart en het is een 256 mb kaart... Ook zo leuk.

Laatst bewerkt:
onzinvm1.jpg

Dit klopt toch ook niet? :confused:
Kijk onderaan: Memory size: 512 MB.
De videokaart die er in zit is toch echt maar 256 MB, en ik heb NIKS zelf overgeclocked ofzo :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan