foutmeldingen na opstarten systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

braindrop

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Na het opstarten van mijn compu staan er altijd 2 windows in beeld met een rood kruis en de volgende tekst:

1) Titel: WJView fout
Fout: Kan Main niet uitvoeren: het systeem kan het opgegeven bestand niet uitvoeren.

2) Titel: Backup van lange bestandsnamen
Ongeldige invoerregel

Ik kan de windows wegklikken en gewoon met de compu werken. Maar wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik die meldingen niet krijg?

Hoe kan je bij het opstarten, twee windows versie zien staan en zijn ze allebij de zelfde windows of heb je een dualboot waar je kunt kiezen tussen twee verschillende windows versie's.

Laatst bewerkt:
Sorry. ik ben onduidelijk geweest. Ik bedoel dat ik 2 meldingen krijg, niet 2 'Windows'-versies. Windows 98 start dus gewoon op en alles werkt.
In de schermpjes zelf kan ik trouwens alleen maar op 'OK' klikken.

Je zou WJView kunnen uitschakelen in je opstartitems:

Start>Uitvoeren, typ MSConfig en klik op OK;
kies tabblad Opstarten en haal vinkje weg bij WJView;
klik op Toepassen en op OK;
start pc opnieuw op.

(Dit geldt voor WinME, dus wrsch ook voor Win98)

Hier staat nog meer info:

"WJView error Could not execute main" error message

Bedankt Nanette, dat is weer een probleem minder. Wie o wie helpt mij aan de oplossing voor melding 2?

braindrop

Lijkt wel iets met DOS te maken te hebben, daar mag een bestandsnaam maar 8 karakters hebben (windows zo'n 250), en van DOS heb ik geen kaas gegeten . . .

Zou je niet eens met Zoeken kunnen uitvinden om welk bestand het gaat en de naam inkorten?

Maar, zoals gezegd, dit is voor mij onbekend terrein.

Heeft iemand anders een idee??

Nog steeds geen oplossing voor nr. 2

Hallo,

Nog steeds zit ik met probleem 2. Ik zie dat veel mensen mijn berichtje hebben gelezen, maar ik krijg weinig respons. Heeft niemand enig idee? Suggesties zijn nog steeds welkom! Waar kan het mee te maken hebben? Is het inderdaad een dos-probleem en moet ik mijn vraag verplaatsen naar een ander onderwerp?

Ik wacht met spanning af!
BRAINDROP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan