Foutmeldingen van contactformulier niet te zien door boven in pagina..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hoi,

Ik heb een contactformulier met als verzendsysteem een PHP verzend file, deze doet een check en zorgt dat hij bij de verplichte velden (indien niet ingevuld) een foutmelding laat zien en met een knop kan men terug naar het formulier, gegevens blijven bewaard.

Maar doordat ik het in een i-frame heb staan gaat de pagina niet naar boven als er een foutmelding is, maar moet men zelf naar boven scrollen om de tekst te zien.

Mijn vraag is dan ook: is het mogelijk om te zorgen dat als er foutmeldingen te zien zijn de pagina vanzelf al start bovenin, zodat men niet hoeft te scrollen.

Groet,
Richard

Laatst bewerkt:
Je kunt een onzichtbaar frame mee laten centreren en dit alleen zichtbaar maken bij fouten. Ik neem echter aan dat met modernere CSS daar wel wat beter op te verzinnen is. Daar ben ik niet echt een expert in.

Je kunt natuurlijk ook pre-validatie doen met javascript. Dat maakt het wel wat vriendelijker. In principe hoef je de fouten dan alleen af te vangen in PHP als men javascript heeft uitgeschakeld. Je kunt dan ook eenvoudig per regel meteen aangeven dat er iets niet correct is ingevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan