Foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Telkens als ik mijn pc een tijdje aan heb staan, dan start de computer vanzelf opnieuw op.

Als de computer daarna weer opgestart is, dan krijg ik de onderstaande meldingen:

http://support.microsoft.com/?kbid=293078

http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=de8c17dc-55bc-4889-8353-4503cc11070d&SID=802

http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=c2e7356e-d4b1-4143-9fde-f4b04335589d&SID=11

http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=3984ba72-ca70-4379-bc23-c2d79849ef6c&SID=571

Heb de C:/ geformmateerd en gecontroleerd met HitmanPro, maar dit helpt niets, want de fouten komen steeds weer terug.

Wie zou mij kunnen vertellen waar dit door komt en hoe ik dit op kan lossen, want dit probleem heb ik al enkele weken en ik weet totaal niet waar het aan kan liggen!!

Hoop dat iemand mij kan vertellen wat er fout zit!!

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Groet

Installeer de drivers van je videokaart eens opnieuw.
Hier kun je de nieuwste versie downloaden.
Als dat niet helpt is de kans groot dat je videokaart defect is. Probeer het dan met een andere.

Guus.

Ben het met Guus eens.
Dit belooft niet veel goeds.
A hardware failure reported by your Central Processing Unit (CPU)
Dit bericht wordt weergegeven omdat de processor van uw computer een onherstelbare hardwarefout heeft gevonden en deze fout aan Windows heeft gerapporteerd.

Geplaatst door Dutchbull
Telkens als ik mijn pc een tijdje aan heb staan, dan start de computer vanzelf opnieuw op.
Een zomaar opnieuw opstartende computer kan ook op een temperatuurprobleem wijzen.
Controleer voor de zekerheid ook de koeling/temperatuur van die kaart eens.
Hij kan natuurlijk ook door een te hoge temperatuur al defect zijn.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Een zomaar opnieuw opstartende computer kan ook op een temperatuurprobleem wijzen.
Controleer voor de zekerheid ook de koeling/temperatuur van die kaart eens.
Hij kan natuurlijk ook door een te hoge temperatuur al defect zijn.

Guus.

Daar ben ik dan mooi klaar mee als de videokaart kapot is!! Maar als die kapot is, dan zou ik toch ook geen beeld meer moeten hebben?? Kan ik ergens mee controleren of de kaart kapot is?

Hoe controleer ik de tempratuur en wat is het max.?

Bedoel je met tempratuurproblemen alleen de videokaart of meedere dingen in de computer?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dutchbull
Hoe controleer ik de tempratuur en wat is het max.?
Als je videokaart een sensor heeft kun je dat met Everest misschien zien. (Zie bijlage - mijn videokaart heeft dus geen sensor. :))
Anders kun je gewoon de kast openmaken en met de hand voelen of die kaart erg warm wordt. Temoperaturen boven 60 graden zijn niet zo best - als je dus zowat je vingers verbrandt is er iets niet goed. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Als je videokaart een sensor heeft kun je dat met Everest misschien zien. (Zie bijlage - mijn videokaart heeft dus geen sensor. :))
Anders kun je gewoon de kast openmaken en met de hand voelen of die kaart erg warm wordt. Temoperaturen boven 60 graden zijn niet zo best - als je dus zowat je vingers verbrandt is er iets niet goed. :)

Guus.

Zie bijlage voor mijn tempraturen.

Ik kan mijn vinger niet langer dan 5 seconden op de videokaart leggen, daarna verbrand mijn vinger.......dat betekend dus niet veel goeds??

Bijlagen

Zowel je CPU als je GPU (Graphics Processing Unit - de chip op je grafische kaart) worden behoorlijk heet.
Je zou de koeling kunnen verbeteren.
Hoe je dat het beste kunt doen weet ik niet, want van hardware heb ik niet zoveel verstand. Maar daar zijn grote, snelle ventilatoren en koelpasta voor, heb ik me laten vertellen. :)
Daarnaast zou ik sowieso de nieuwste drivers voor de videokaart installeren.
Misschien is je videokaart nog niet beschadigd en zijn deze twee maatregelen - betere koeling en nieuwe drivers - voldoende om het probleem op te lossen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Zowel je CPU als je GPU (Graphics Processing Unit - de chip op je grafische kaart) worden behoorlijk heet.
Je zou de koeling kunnen verbeteren.
Hoe je dat het beste kunt doen weet ik niet, want van hardware heb ik niet zoveel verstand. Maar daar zijn grote, snelle ventilatoren en koelpasta voor, heb ik me laten vertellen. :)
Daarnaast zou ik sowieso de nieuwste drivers voor de videokaart installeren.
Misschien is je videokaart nog niet beschadigd en zijn deze twee maatregelen - betere koeling en nieuwe drivers - voldoende om het probleem op te lossen.

Guus.

De tempraturen zijn nu ook extreem hoog door het weer, ik weet zo niet wat de tempraturen zijn als het een graad of 15/20 is buiten.

Heb de nieuwste driver geinstalleerd via de link die hierboven is aangegeven.

Ik hou het wel in de gaten en anders word het een nieuwe videokaart. Zoals het nu is kan het niet blijven, als ik een game wil spelen, start de computer steeds opnieuw op....dat schiet natuurlijk niet op.

Bedankt voor de adviezen op mijn probleem(en)

Geplaatst door Dutchbull
Ik kan mijn vinger niet langer dan 5 seconden op de videokaart leggen, daarna verbrand mijn vinger.......dat betekend dus niet veel goeds??
Die cooler die op de kaart zit, die doet z'n werk nog wel goed (draait goed, is schoon)?
Misschien dat deze aan vervanging toe is.
En is de grafische kaart ook zo warm met de kast open?

Geplaatst door Admin_Frisian

Die cooler die op de kaart zit, die doet z'n werk nog wel goed (draait goed, is schoon)?
Als ik naar de bijlage in zijn één na laatste bericht kijk lijkt die ventilator me wel in orde met 6787 rpm.
Maar de ventilator van de cpu heeft wel een vrij laag toerental (1534 rpm).
Misschien hoort dat zo, maar misschien is dat ook de reden voor de hoge temperatuur van de cpu (59 graden).
Maar dat deze machine sowieso een betere koeling nodig heeft lijkt me duidelijk. :)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Als ik naar de bijlage in zijn één na laatste bericht kijk lijkt die ventilator me wel in orde met 6787 rpm.
Misschien hoort dat zo, maar misschien is dat ook de reden voor de hoge temperatuur van de cpu (59 graden).
Wat de cpu betreft vond ik die temperatuur weer niet abnormaal hoog, want het gaat hier om een AMD processor.
Wèl vond ik de grafische kaart aan de hoge kant, maar dat schijnt wel te kunnen naar ik meen.
Al met al weet ik het ook niet hoor, ik probeer ook alleen maar een idee naar voren te brengen. :)

Geplaatst door Guus abc
van hardware heb ik niet zoveel verstand
Ik ging uit van het toerental dat ik via Aida32 bij mijn cpu-ventilator zag staan (4688 rpm) en de daarbij behorende temperatuur (44 graden).
Maar misschien ben ik dan appels met peren aan het vergelijken - zie mijn quote. :)
Ik ben beter thuis op het gebied van beeldbewerking, websites en Windows 98. :)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Maar dat deze machine sowieso een betere koeling nodig heeft lijkt me duidelijk. :)

Guus.

Heb de hele dag mijn kast open gehad, maar de videokaart blijft super warm, maakt eigenlijk geen verschil.

Heb ook een bediening bij mijn cooler zitten, maar die is alleen voor mijn processor en die draait op volle toeren.

De koeler van mijn videokaart draait normaal, maar die kan ik verder ook niet veranderen qua snelheid en ziet er verder schoon uit.

Geplaatst door Dutchbull
Heb de hele dag mijn kast open gehad, maar de videokaart blijft super warm, maakt eigenlijk geen verschil.
Tja, je had de drivers al opnieuw geïnstalleerd.
Dus als de computer toch steeds blijft opstarten en die foutmeldingen blijft geven, zul je een nieuwe videokaart moeten kopen. :(

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Tja, je had de drivers al opnieuw geïnstalleerd.
Dus als de computer toch steeds blijft opstarten en die foutmeldingen blijft geven, zul je een nieuwe videokaart moeten kopen. :(

Guus.

Is het absoluut zeker dat het aan de videokaart ligt?

Niet dat ik een nieuwe videokaart koop en dan nog met hetzelfde probleem zit?

Geplaatst door Dutchbull
Is het absoluut zeker dat het aan de videokaart ligt?
De eerste drie foutmeldingen uit je eerste bericht geven een fout in videokaart/videokaartdrivers aan en de vierde is een melding van je CPU dat er een hardwarefout is opgetreden.
Lijkt me dus sterk dat het dan aan je cd-rom-speler of je printer ligt - om maar eens wat andere hardware te noemen. :D
Probeer anders eerst eens een videokaart van iemand te lenen. Is het probleem daarmee opgelost, dan kun je er alsnog een kopen.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
De eerste drie foutmeldingen uit je eerste bericht geven een fout in videokaart/videokaartdrivers aan en de vierde is een melding van je CPU dat er een hardwarefout is opgetreden.
Lijkt me dus sterk dat het dan aan je cd-rom-speler of je printer ligt - om maar eens wat andere hardware te noemen. :D
Probeer anders eerst eens een videokaart van iemand te lenen. Is het probleem daarmee opgelost, dan kun je er alsnog een kopen.

Guus.

Dan vrees ik idd het ergste!!

Wat is een goede kaart voor ( zware) spellen en films bewerken/afspelen, heb je nog goed advies daarover....voor een euri of 300?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dutchbull
Wat is een goede kaart voor ( zware) spellen en films bewerken/afspelen, heb je nog goed advies daarover?
Ik niet, maar daarover kun je hier een nieuwe vraag stellen. :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan