foutmeldingsgeluid maar niet van windows zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

zico123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop: als ik op mijn bureaublad zit en ik klik op een pictogram om een programma te openen maakt mijn computer een raar foutmeldingsgeluid, het geluid heb ik soms ook als mijn laptop vastloopt, dan moet ik hem in slaapstand zetten door enkele keren op de aan-/uit knop te drukken en nadat hij in slaapstand is gevallen, kan ik hem terug aanzetten met de aan-/uitknop. Niet als ik een bestand aankilik op het bureaublad krijg ik dat geluid, maar ook als ik de map Computer open en ik open daar een map van krijg ik datzelfde geluid te horen. Weet iemand hoe ik dat kan uitschakelen, want het is zeer irriterend.:mad:
 
Je bureaublad en je map Computer e.d. zijn allebei onderdeel van het proces explorer.exe.
Volgende keer als je het probleem heb: Probeer eens ctrl+alt+del (en ik weet niet hoe het werkt bij windows vista maar klik evt. op taakbeheer) , ga naar processen, zoek explorer.exe, rechtsklik op dat proces, proces beëindigen. daarna klik op bestand, nieuwe taak (uitvoeren...) en voer dan in explorer.exe.
Maar alsnog is voorkomen natuurlijk beter dan genezen.
 
Je zou eens kunnen kijken in de Windows Event Logs.
Ga daar naartoe:
1) klik Start
2) rechtsklik op Computer
3) klik op Beheren
4) klik Systeemwerkset open
5) klik op Logboeken
6) doorzoek de logboeken (je weet het tijdstip wanneer het gebeurde)
Let op: het duurt relatief lang voordat de inhoud van een logboek zichtbaar is - geduld dus.
Misschien vind je daar een foutmelding die verder helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan