Foutnummer: 0x800CCC0E hier door kan ik geen e-mail meer door ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

magenie

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
12
dit komt er te staan als ik mijn e-mail ontvangen krijg

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tref.nl', Server: '127.0.0.1', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tref.nl', Server: '127.0.0.1', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

(dubble op een beetje overbodig niet?)

en hierdoor ontvan ik geen e-mail meer wat kan ik er tegen doen

downloads helpen niet (maar ik zou het toch graag willen weten als iemand nog een download heeft)

kan iemand mij helpen
 
Laatst bewerkt:
Outlook Express kan geen verbinding maken met de mailserver van uw provider. Zoveel wil de melding zeggen. De poort die daarvoor wordt gebruikt (poort 25 bij het versturen van mail, poort 110 bij het ophalen van mail) is geblokkeerd of niet beschikbaar. Het probleem kan een mogelijke storing bij uw provider zijn, maar de oorzaak kan ook bij uw eigen configuratie liggen.

Controleer in de eerste plaats de instellingen in het mailprogramma, met namen de uitgaande mail (smtp) en inkomende mail (pop3) servernamen.

Voor de foutmelding / de code 0x800CCC0E, volstaat het in de meeste gevallen het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken. In het menu van Outlook Express gaat u via Extra's naar Accounts. Daar selecteert u de account en klikt u op Verwijderen. Vervolgens creeërt u via Toevoegen een nieuw mailaccount.

Het is uiteraard denkbaar dat het euvel nog niet is verholpen. Kijk of uw firewall in de weg zit. Schakel uw firewall uit en probeer het nog eens. Ondervindt u nu geen problemen meer, dan moet u de instellingen aanpassen. Werkt u met Windows XP, controleer dan even of de ingebouwde firewall staat ingeschakeld. Herhaal, zo nodig, deze exercitie voor alle zekerheid met uw antivirussoftware.

Sommige ISP's (de internet connectie leveranciers) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van de ISP.

bron http://deinternetman.nl/helpdesk.php?page=index_v2&id=444&c=6
 
Waarschijnlijk doet jij virusscanner vervelend je geeft namelijk aan dat je poort 127.0.0.1 niet kan vinden.
Dat is een interne poort van jou computer.
Kijk bij je virusscanner of je wel alles goed ingevuld hebt.
En daarna nog even je firewall nakijken op deze poort.
 
Geplaatst door tazman
Outlook Express kan geen verbinding maken met de mailserver van uw provider. Zoveel wil de melding zeggen. De poort die daarvoor wordt gebruikt (poort 25 bij het versturen van mail, poort 110 bij het ophalen van mail) is geblokkeerd of niet beschikbaar. Het probleem kan een mogelijke storing bij uw provider zijn, maar de oorzaak kan ook bij uw eigen configuratie liggen.

Controleer in de eerste plaats de instellingen in het mailprogramma, met namen de uitgaande mail (smtp) en inkomende mail (pop3) servernamen.

Voor de foutmelding / de code 0x800CCC0E, volstaat het in de meeste gevallen het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw aan te maken. In het menu van Outlook Express gaat u via Extra's naar Accounts. Daar selecteert u de account en klikt u op Verwijderen. Vervolgens creeërt u via Toevoegen een nieuw mailaccount.

Het is uiteraard denkbaar dat het euvel nog niet is verholpen. Kijk of uw firewall in de weg zit. Schakel uw firewall uit en probeer het nog eens. Ondervindt u nu geen problemen meer, dan moet u de instellingen aanpassen. Werkt u met Windows XP, controleer dan even of de ingebouwde firewall staat ingeschakeld. Herhaal, zo nodig, deze exercitie voor alle zekerheid met uw antivirussoftware.

Sommige ISP's (de internet connectie leveranciers) staan het niet toe dat e-mail wordt verzonden buiten de eigen mailserver om van deze ISP. De poort 25 voor uitgaande e-mail wordt dan geblokkeerd. Op zich is dat geen bezwaar (kwaliteitsverschillen zijn nooit aan de orde), gebruik voor de uitgaande mailserver gewoon de mailserver van de ISP.

bron http://deinternetman.nl/helpdesk.php?page=index_v2&id=444&c=6

thx k al effe kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan