Foutnummer: 0x800CCC0e

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflapper

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Berichten
5
Op een computer met Windows Vista, Norton Security en Windows Mail krijg ik de volgende foutmelding in Windows Mail bij het versturen van een e-mail:

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'test', Account: 'mail.zeelandnet.nl', Server: 'mail.zeelandnet.nl', Protocol: SMTP, Poort:25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0e

Het ontvangen van e-mails gaat zonder problemen.
Als check heb ik een extra account aangemaakt, met een ander e-mailadres en andere domeinnaam. Dit gaf dezelfde foutmelding, waarbij het ontvangen van e-mail zonder problemen is verlopen.

Omdat ik een vermoeden had dat het probleem mede door Norton werd veroorzaakt, heb ik deze tijdelijk uitgezet. Dit was geen oplossing. Ook Norton verwijderen, opnieuw opstarten en vervolgens het e-mailaccount opnieuw instellen was geen optie.

Via Google heb ik gezocht op het foutnummer. Hier kwam ik niet veel informatie tegen. Tips om het poortnummer naar een andere nummer, 26 te wijzigen, geeft ook geen resultaat.

Vervolgens heb ik in Windows Mail voor de optie "aanmelden met wachtwoord verificatie" gekozen. Dit gaf ook geen resultaat.

Hoe kan ik deze foutmelding verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
mail.zeelandnet.nl

Dit komt overeen met de instellingen zoals de internetprovider die heeft gegeven.
 
Ik heb het bericht doorlopen. De standaardoplossing was niet van toepassing.
In Opdrachtprompt ben ik op met netstat op zoek gegaan naar de poorten 110 en 25, maar deze komen niet in het rijtje voor. Hierop geeft het artikel de volgende reactie:

Als deze vermeldingen aanwezig zijn, luistert Exchange Server op poort 110 en 25 op alle interfaces. Dit is gebruikelijk. Als deze poorten niet beschikbaar zijn, moet u mogelijk nog andere problemen met de volgende services of systemen oplossen.

1: Het serviceprogramma voor het informatiearchief van Exchange Server is niet actief, of het POP3-protocol is niet ingeschakeld en luistert niet op poort 110.
2: De Internet Mail-service is niet actief of luistert niet op poort 25. Controleer of de Internet Mail-service actief is.
3: Een proxyserver tussen de client en de server blokkeert mogelijk de toegang tot deze poorten op de Exchange Server-computer.
4: Een ander programma, bijvoorbeeld een antivirusprogramma, heeft poort 25 opnieuw toegewezen aan een andere poort. Schakel alle niet-essentiële services, waaronder antivirussoftware, uit en start de server opnieuw op.

De eerste en de laatste zijn niet van toepassing. Poort 110 werkt probleemloos, immers: er komt mail binnen. Daarnaast is de antivirus software (Norton) verwijderd.

Ik ga nu aan de slag met oplossing nummer 2.
 
Ook dit biedt geen oplossing.
Ik kan blijkbaar geen Telnet verbinding opzetten om de werking van SMTP te controleren. Dit kan aan mij liggen? Is dit uberhaupt wel mogelijk met Vista?
 
1. Klik op Start en klik op configuratiescherm

2. Klik op Programma's en kies de optie Windows onderdelen in- of uitschakelen

3. Kies in de lijst de optie: Telnet Client

4. Klik op OK
 
Het probleem is uiteindelijk opgelost.

De oorzaak zat in de verkeerde SMTP server. De persoon in kwestie was er van overtuigd dat het internetabonnement bij Zeelandnet was afgesloten. Dit bleek KPN te zijn, waardoor er natuurlijk geen verbinding met de mailserver gemaakt kon worden....
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan