foutzoeker in XP wordt geblockt

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssoer2

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
14
Hallo,
Laptop Compaq evo n800c met xp pro. Als ik het foutzoekprogramma wil gebruiken (vaak de aanbeveling als er iets niet klopt) krijg ik steevast de melding " Er is een activeX control op deze pagina die niet veilig is. De aktuele veiligheidsinstellingen laten niet toe dat onveilige controllers worden uitgevoerd op deze pagina". En zo kan ik dus geen foutzoeken toepassen. Wie weet raad?
Bij voorbaat dank, Frans, Zweden
 
Is dat de foutzoeker van Compaq of HP, of een derde partij (hxxp://l.in.k)? Browser?
 
Dank voor je reactie. Goeie vraag... De foutzoeker komt van het help en supportcentrum van XP, de foutmelding komt van windows internet explorer. Ik gebruik fout zoeken, althans probeer dat, bij foutmeldingen in bijv de hardware (via configuratiescherm). Ik gebruik IE trouwens niet.
 
Nou, ik kan dus weinig met zo'n antwoord... Wat voor browser gebruik je? Wat is de link waarbij het probleem zich voordoet (in geval van een obscure derde partij dus linken met hxxp inplaats van http)?
Het enige dat ik in Hulp en ondersteuning kan vinden is:
mk:@MSITStore:C:\WINDOWS\Help\misc.chm::/hsc_tshooter_list.htm
Als het van een Microsoft site is, moet je die gewoon met IE benaderen, & dan de ActiveX deblokkeren.
 
Hallo, ik zal beschrijven wat ik doe, dan komen we mogelijk op dezelfde golflengte.
Start, configuratiescherm, systeem, hardware, lijst met hardware, keuze bijv. geluid, sound max audio, tabje eigenschappen, algemeen, inhoud: dit onderdeel werkt normaal. Heb je problemen, kies dan foutzoeker hieronder. Kies ik die dan kom ik in het windows help en supportcentrum voor xp pro (nog steeds in de pc, niet op internet) met vragen over de aard van het probleem. Maar daar zit dan er een melding overheen, van windows IE: er bevindt zich een onveilige activeX control op deze pagina. De geldende veiligheidsinstellingen verhinderen dat onveilige controllers op deze pagina kunnen worden gebruikt. En daar loop ik vast, hoe ik kan deblokkeren weet ik niet.
 
Aha, ok:

Ten eerste moet je aangemeld zijn als (een) Administrator, anders lukt het dus sowieso niet. Ga dan even naar Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen, Internetopties, tabblad Beveiliging, Internet, Aangepast. Zoek daar in de lijst naar: ActiveX-besturingelementen die niet zijn gemarkeerd als veilig initialiseren en uitvoeren in script & klik die aan. OK. Toepassen OK.
Start dan de Probleemoplosser opnieuw & kijk of het nu wel werkt. Zoniet controleer dan hetzelfde onder Vertrouwde websites.

Ik heb het net even gesimuleerd & bij mij werkte het zonder bovenstaande ingreep als Administrator. Dat het bij jou niet werkt, is dus op zijn zachtst gezegd vreemd, zoniet: Verdacht...

Overigens zie ik SoundMax staan: Misschien is het sneller om merk/model/type/versie van je computer & disfunctionerende kaart met probleemstelling hier terug te melden...
 
Laatst bewerkt:
Ja, het werkt! De blokkade is nu opgeheven. Bedankt. Mijn soundprobleem heb ik overigens gisteren bij de rubriek geluidskaarten gemeld, met de omschrijving die je bedoelt. Het foutzoekprobleem heb ik er van losgekoppeld en in deze rubriek gepost.
Nogmaals bedankt, Frans
 
Ja, gevonden! Hihi!..

Wat betreft die ActiveX: Wel even terug zetten als je het niet meer in die vorm nodig hebt, wel zo veilig!!!

Zet je de vraag nog even opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan