foxconn 8800 GT SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
hoi beste mensen

ik heb een probleem met mijn pc en wil eens kijken of jullie hier iets op weten. Ik heb het volgende:

Ik heb 2 video kaarten in sli opstelling staan en dit werkt zover ik weet. Ik heb 3dmark gedraait en alles loopt perfect. verschil met 1 en 2 kaarten is z`n 6000 punten maar als ik een tijdje aan het gamen ben krijg ik opeens zwart beeld en hoor ik alleen nog maar de muziek van het spel en moet ik de pc rebooten of ik krijg een bsof!:evil: Ik heb de kaarten in SLI opstelling staan bios instellingen staan zover ik weet goed (sugesties om het mb goed te tweaken zijn welkom).

Verder vind ik de kaart warm worden GPU1 = 80 GPU 2 = 65 (niet belast) Ik kan de fans met riva tuner open draaien en op 100 procent is de temp op dit moment 60 en 62 graden ik vind dit nog aan de hoge kant en het is ook niet echt slim om hem op 100 procent continu te laten draaien.

ik heb een driver update gedaan en deze heeft wel al wat verbeterd in performance maar word nog warm.

Weten jullie hier iets op? verder ben ik ook wel bereid waterkoeling of een andere koeling op de vga kaart te zetten.

Specs:
Moederbord:Asus crosshair formula 2
Ram:4 GB OCZ SLI Ready 1066
CPU:AMD Phenom Q9950 2.6 Ghz @ 3.2 GHZ (55 graden belast)
VGA:2 x Foxconn 8800GT (1 x 512 en 1 x 512F)
Harddisk:3x 1 tb (western digital) 1 x Raptor 10000RPM

hoop smel iets te horen.:)

De voeding is ook toereikend?
Idd. zal extra koeling plaatsten het geheel wat minder warm laten worden.
Jij hebt ook een hagedisachtig geval draaien en ook dat produceert de nodige warmte.

ja hoe ga ik een videokaart beter koelen je heb zoveel koelingen. Mijn voeding is 600 Watt ik heb geprobeerd om sli in het systeem uit te zetten maar dit had resulteerde dat de game en geluid vast bleef hangen.

de kast staat in de woonkamer dus meer koelers is eigenlijk geen optie ivm het lawaai, maybe water koeling wel. Laat de fans dadelijk even op 100% draaien kijkenb wat die dan doet, het ligt niet aan de games want de problemen geeft die bij diverse games
oa:
-GTA 4
-Undercover
-Tomb raider underground
-left 4 dead

iemand nog opties en iemand enig idee of me voeding het trekt?

Ik heb redelijk wat tijd besteed aan het zoeken naar de minimale voedingsvereisten, maar veel verder dan een artikel waarin geschreven wordt over het feit dat Nvidia voor een optimale werking van SLI kaarten in de 8800 serie 800 watt adviseert, kom ik niet.
Nu is 8800 natuurlijk nog geen 8800, want ik kom er niet achter of ze daarmee álle 8800 kaarten bedoelen, of alleen (bijv.) de zware GTX.

Laatst bewerkt:
ja ik wilde ook een andere voeding gaan inplannen ik had er eentje van ocz op het oog 1000Watt maar weet niet of dit kwalitatief goed is daar ben ik niet wat betreft voeding van op de hoogte ik weet alleen dat het ram geheugen van ocz goed is.

Dankje voor je hulp

OCZ is een heel goed merk voor voedingen!
Als je een 1000 watt voeding aanschaft, doe dan deze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan