foxconn n15235 floppy diks fail (40)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegahh1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
goede dag ik heb hier een desktop staan met een moederboard van foxconn n15235

nou na windows er opnieuw op gezet te hebben geeft hij floppy fail (40) hoe verhelp ik dit deze moederboard is van 2006

Als ik er vanuit kan gaan dat je niet een floppy disk speler hebt (tegenwoordig gaat zo'n beetje alles met memory-stick/cd/dvd/externe harde schijf), dan moet je in de BIOS van het moederbord aangeven dat je geen floppy disk speler (meer) hebt, dus op Disabled of Not present zetten of zoiets.

Tijs.

Zou mooi zijn als je de oplossing eens uitprobeert en een terugmelding van het resultaat doet...

Tijs.

Dus de "Drive A" optie heb je gevonden in de BIOS en die op Disabled (of Not installed of zoiets) gezet én opgeslagen via Save and exit, maar nog blijft de melding bij het opstarten komen?
Indien ja, dan zou ik de standaardwaarden van de bios terugzetten. Ik vermoed dat die onder optie "Load optimized defaults" staan in de BIOS.
Evt. moet je daarna alsnog die Drive A optie nog op Disabled zetten.

EDIT, toevoeging: Zie op de gelinkte Easy setup guide dat de FDD aansluiting de zwarte is aan 'de onderkant' van het bord (zoals ze 'm gefotografeerd hebben).
Let op dat je daar NIETS in stopt, dus zeker niet de datakabel van je harddisk (want de IDE/HDD aansluiting is de blauwe, NAAST de FDD aansluiting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn vorige posting. Lees dat ook.

Tijs.

Ah... :) Toch gelukt dus! :) Mooi!

Graag de vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan