Foxtrot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aart van Blauw

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2024
Mijn computer (Merk: Dell Foxtrot) stinkt en maakt vreemde geluiden. Vroeger was er een computer winkel in de buurt maar die is voor altijd gesloten. Welke computer kan ik het beste bestellen voor bank zaken en kaartspelletjes? Ik heb € 5000 te besteden.

Voor € 5000 heb je niet veel keus.😭

Misschien dat het bij Apple wel lukt €5000 uit te geven?

Nauwelijks leuke reacties, waar je ook geen drol aan hebt. Ik weet niet of je een typefout hebt gemaakt, en dat je budget € 500,- is, maar voor €5.000,- kun je een hele beste machine kopen. Als iemand tegen mij zou zeggen dat ik voor hem/haar een pc of laptop mocht kopen voor dat bedrag, dan liep ik eerst een paar rondjes juichend rond het blok :D.
Voor de doelen die je beschrijft, heb je in ieder geval aan een laptop van € 500,- meer dan genoeg. Veel belangrijker is het dat je aangeeft hoe groot je het scherm wilt hebben, want dat heeft een behoorlijke invloed op de prijs.
Ik heb zelf in het verleden veel laptops gekocht (en op maat laten maken) bij BTO. Kijk daar eens rond, dan heb je een heel goed idee wat je voor de verschillende budgetten kunt krijgen.

Dank u wel voor uw bericht. Met een laptop ben ik niet bekend voor bank zaken. Mijn buurman heeft ooit een laptop laten vallen en die was meteen stuk. Ik geloof in goedkoop is duurkoop dus ik geef liever wat meer uit. Mijn computer was 10 jaar geleden ongeveer dezelfde prijs. Die kwam wel met twee reserve video monitors die ik nooit heb gebruikt. Kan ik die inruilen zoals een auto?

Nauwelijks leuke reacties, waar je ook geen drol aan hebt.
@OctaFish
Waarom reageer je daar niet? Gaan we zo als in die topic vragen/problemen formuleren. Lijkt nergens op.

Is de inhoud van post 5 serieus bedoeld? Dat met die buurman? Kan ik die inruilen zoals een auto?

In hoeverre kun je dan iemand serieus nemen? € 5000,- een typfout? Als je een nieuwe pc gaat aanschaffen, dan ga je je toch iets beter en zorgvuldiger voorbereiden, zeker als het over zulke bedragen gaat en stel je gerichte vragen. Dat is in deze sectie de bedoeling.

Mijn computer was 10 jaar geleden ongeveer dezelfde prijs.
Dus er is een bestaande computer dan weet je ook wat daar de onderdelen zijn en kijk je eens wat er in die 10 jaar op de markt gewijzigd is en wat je eigen wensen/eisen zijn.

Processor
Koeling
Moederbord
Geheugen RAM
Videokaart
Voeding
Behuizing
SSD
SSD Opslag
Software
Randapparatuur

Laatst bewerkt:
Ik denk dat @Aart van Blauw meer geholpen is met advies over een normale standaard desktop bij Mediamarkt, Coolblue en zo. Daar heb je al veel keus vanaf €700.
“voor bankzaken en kaartspelletjes”

Dank u voor uw bericht.

Een computer van de markt of bijvoorbeeld de Action gaat misschien snel kapot? Ik geef liever meer uit voor een die stevig is. Helaas is de winkel niet meer open.

Wat bedoelt u met een standaard dektop? Is dat een soort computer?

Geen zelfbouw maar eentje die je gewoon in stopcontact steekt en er meteen mee aan de gang kunt...

Coolblue heeft veel filters:

Nog rekening houden met monitor en toetsenbord/muis, maar dat is allemaal niet zo duur meer.

Hier zijn all-in-one (dus pc, scherm in één kast) en toetsenbord:

Laatst bewerkt:
Dank u voor uw bericht. Ik ben niet meer de jongste dus het is voor mij niet vanzelfsprekend. Ik vond het wel fijn dat die computer gewoon in het stopcontact kan. Weet u of deze firma de oude computer meeneemt?

De prijzen van computers zijn in verhouding behoorlijk gedaald. Dus die prijs zou ik me niet helemaal druk over maken. Een computer van rond de 700 euro zo zeker moeten voldoen voor de genoemde zaken. En die computer kan ook best weer een aantal jaren mee.

Ik krijg het idee dat een aankoop bij een fysieke winkel misschien wel het beste is. Laat ons weten in welke regio. Kunnen we hier vast een betrouwbare winkel aanraden.

5 eilanden, verdeel over 2 provincies, eigenlijk van Den Helder tot aan Delfzijl .. in beide plaatsen zijn computerwinkels te vinden, succes !

Heb ik bij aanschaf van een nieuwe computer ook een nieuwe video monitor nodig? Mijn huidige computer kwam met 3 video monitors waarvan 2 nog nieuw zijn. Kan ik die gebruiken voor de nieuwe computer?

Dat ligt aan beschikbare poort(en) op die monitors.

Misschien beter om gewoon nieuwe te kopen, die andere zijn al meer dan 10 jaar oud.
Wat zijn het precies, merk, type.
(hoezo eigenlijk toen 3 extra monitoren aangeschaft, speciale opstelling voor video-montage, graphic design, sound editing?)

De verkoper vertelde mij dat drie video monitors beter is om meerdere dingen tegelijk te doen, zoals bijvoorbeeld bankzaken en surfen op het web. Ik heb daar echter nooit behoefte aan gehad en heb die andere twee nooit laten aansluiten.

Er staat: electron 22 blue iv. Is dat het merk? Er zit ook nog een sticker op maar die is niet meer leesbaar.

Serieus?
Die had Fred Flintstone ook.
Daar zit een VGA kabel aan en een nieuwe PC met een VGA aansluiting zal je niet vinden.
Je hebt dus ook een nieuwe monitor nodig, met een HDMI of DisplayPort aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan