Fpdtc.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een database gemaakt op Access 2003. Hierna heb ik deze overgezet op een pc waar nog net access 2003 en 2007 op geinstalleerd is. Tevens heeft deze pc ook Word 2007, Excel 2007, etc.
Ik krijg de volgende melding bij openen van de database

Uw Microsoft Office Access- database of -project bevat een ongeldige of verbroken verwijzing naar het bestand FPDTC.DLL versie 1.0.
*U moet deze verwijzing corrigeren om ervoor te zorgen dat de database of het project naar behoren kan worden gebruikt.

Ik had nog ergens op deze forum gelezen dat het mogelijk is om de database aan te passen waardoor deze weer doet.

Hierbij mijn database:
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part04.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part03.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part02.rar
Bekijk bijlage Kantoordatabase.part01.rar

Ook heb ik het bestand Bekijk bijlage FPDTC.rar gevonden in mijn C schijf. Is het ook mogelijk als ik deze kopier naar die andere pc? Waar zou ik deze dan moeten plakken?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik zou het vandaag moeten oplossen:(

BVD.

Je kunt eerst eens kijken in de bibliotheken die zijn geladen; vaak wordt bij een installatie de oude versie vervangen door de nieuwe. Omdat je in de database nog verwijst naar de oude, krijg je een fout.
Eerst ga je naar het VBA scherm: <Alt>+<F11>. Vervolgens: <Extra>, <Verwijzingen>. Controleer daar wat er allemaal is geladen, en of er niet bij een bibliotheek ONTBREEKT: voor staat. Dat is dan de boosdoener. Probeer die opnieuw te laden. Wat je ook nog kunt doen: compileer de db met <Foutopsporing>, <db compileren>. Deze optie spoort alle fouten op. Die moet je dan uiteraard wel verhelpen.

<Alt>+<F11>. Vervolgens: <Extra>, <Verwijzingen> Heb ik FPDTC 1.0 afgevinkt.

Nu krijg ik geen foutmelding. Werkt ook allemaal goed zover ik het zie.
Kan dit voor verdere problemen zorgen?

Geen idee; als je een bepaalde bibliotheek laadt doe je dat meestal omdat je bepaalde functies ervan gebruikt. Als je de bibliotheek uit zet, en de db geeft na compileren geen foutmelding, dan wordt de bibliotheek niet gebruikt, en kun je hem probleemloos uit laten.

ik krijg nergens een foutmelding. Ik heb alles uitgeprobeerd. Zal wel goed zijn
Compileren geeft andere foutmeldingen wat ik ook raar vind.
Bijv. dat de naam txtGewicht niet klopt
Terwijl die gewoon goed functioneerd.

Maar ik denk dat het opgelost is. Bedankt voor je hulp!

Als je dat soort onbegrijpelijke foutmeldingen krijgt, zit er nog wel iets fout in de db. Dus vroeg of laat ga je daar nog wel tegen aan lopen. Het is alleen lastig aan te geven waar die fout zit; ergens wordt iets in de verkeerde volgorde geladen vermoed ik; en dat heeft dan invloed op een actie op een heel ander punt. Om de fout er uit te halen, zou je de db even moeten strippen en posten. Want het kan van alles zijn. Wil je verzekerd zijn van een goed werkende db, dan moet het Compileren geen enkele fout opleveren.

Ik kijk wel even in de db die je gepost hebt; misschien vind ik de fout daar wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan