FPS bij Call of Duty te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hallo,

Ik heb bij Call of Duty op de computer vaak een FPS (frames per seconde) tussen de 30 en de 70. Dat is veel te weinig als het echt op schieten aankomt. Wat kan ik eraan doen zodat mijn FPS weer hoger komt. Graphics en performance settings weizigen heeft op geen enkele manier effect. Dit zijn mijn gegevens:

AMD Athlon 2500+ XP
Geforce FX 5200

Hoe krijg ik mijn FPS hoger?

Groeten KaY.NL

Er zijn meedere manieren:

a) lagere resolutie voor het spel selecteren
b) nieuwe grafische kaart kopen (kostbaar!)
c) meer intern geheugen kopen (minder duur!)

Mvg, dutchdMx

Is 512 mb intern niet genoeg? En een met een lagere resolutie gaatie hooguit 10 a 20 omhoog.

512 Mb is meer dan genoeg. Dat zal dus niet het probleem zijn.

Heb je alle patches over CoD heengehaald, die zijn uitgebracht door de developer? Heb je de nieuwste drivers voor je grafische kaart (wat voor kaart is het eigenlijk?)? Heb je - instellingen in CoD - niet te hoog staan. Je kan een lage resolutie draaien, met alle details aan...dat scheelt ook veel FPS.

Mijn videokaart is een Nvidia Geforce FX 5200 en heb de nieuwste Nvidia drivers erop gezet. Onder de allerlaagste graphics alles op low en 640 x 480 komt de fps gemiddeld op 60.. nog te laag. Ik heb alle patches van CoD gedraaid t/m 1.4.

Dit is vreemd, heel vreemd. Ik kan me niet onttrekken aan het feit dat er eventueel een fout in de installatie is geweest. Het kan bijna niet dat je zo'n lage FPS rate hebt met zo'n systeem.

Ik zou zeggen:

a) de-install CoD
b) restart
c) download alle drivers nvidia (61.77 zijn de nieuwste)
d) check je bios-drivers van je motherboard (upgrade!)
e) check sounddrivers (heb ik zelf problemen met gehad)
f) install CoD
g) update CoD naar 1.4

Mocht je dan nog steeds de problemen hebben, probeer contact te krijgen met Activision (of InfinityWard). Mits dit natuurlijk een legale versie is.:o

Ik ga het gelijk proberen. Alvast bedankt voor de moeite!

Trouwens onder de allerlaagste settings had ik laatst een fps van 80 en ten hoogste een keer 90 is dat wel normaal? Wat zou mijn systeem aan fps moeten kunnen leveren?

FPS is per PC en per spel verschillend, maar 80 a 90 is goed voor een game. Het belangrijkste is dat je weinig LAG hebt bij multiplayer (komt vaak door trage internet-verbinding). FPS en schokkerig beeld zijn belangrijke irritatiefactoren voor de gamer zelf.

Een FPS van rond de 70 is prima voor een standaard gameplay...je zult nooit tijdens een multiplayer sessie ECHT grote problemen hebben met zo'n FPS.

Mijn eigen systeem (ook geen jong beestje meer) draait met iets meer dan 65 FPS en ik heb meer last van de LAG (dus internet-verbinding met een multiplayer-server) dan van mijn FPS-rate.

Alleen de meest up-to-date en duurdere systemen zullen altijd de beste FPS leveren, maar dan ben je ook zo'n 4000 euri kwijt...en dat kan ik (en jij denk ik ook) beter besteden.

Probeer eerst een andere videokaart, de fx5200 is echt geen snelle kaart. Op www.alternate.nl zijn mooie ati kaarten 9800pro te koop voor €179.

Ik weet zeker dat je performance dan omhoog gaat.

Oke bedankt jongens ik zal kijken wat ik met mijn videokaart doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan