FPS CS:S te laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koerski

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Oej me bericht komt bovenaan opeens,

Heb je t wel over everest want ik zie geen schuifbalk of een knop aangepast, kan je het anders stap voor stap even vertellen hoe ik er kom ? :)

Laatst bewerkt:
Hallo daar!

Mijn eerste post op helpmij.nl en ik hoop dat hij beantwoordt wordt :)

ik heb een vraag over de FPS tijdens het spelen van Counterstrike-source,

dit zijn mijn specs:
AMD ATHLON 64 2800+
Raedon 9600 PRO 256 mb
1536 MB RAM

tijdens het spelen in public servers is mijn framerate 20 / 30, zodra ik een enemy zie dropt hij gelijk naar de 15 / 20, hier valt echt niet mee te spelen. Mijn broer heeft precies dezelfde PC, en hij speelt met hogere framerates, wie kan mij helpen?

alvast bedankt, en als je nog meer info wilt hebben over mijn pc, kun je het gerust vragen :) :thumb:

- Alles schoon, dus geen spyware/virussen?
- Schijven gedefragmenteerd?
- Geen overbodige programma's in je opstart?

Hoeveel hogere framerates heeft je broer, want met die configuratie zal je toch niet echt op hoog detail kunnen draaien, daar is de game wel iets te zwaar voor.

Kijk ook eens naar je grafische instellingen, met name de shaders / lightning / schaduw / Anti-Aliasing / Anisotropic filtering opties, die zijn verantwoordelijk voor het dalen van framerates.

- klopt alles schoon, geen virussen, spyware of wat dan ook, laatst nog geformatteerd en gisteren gedefragmenteerd.
- overbodige programma's in me opstart? ik geloof t niet

zijn framerates liggen tussen de 20 en 25 frames hoger.

ik heb nu alles op mid / low gezet, bij hem stond alles high en nog heeft hij hogere rates, dus aan de grafische instellingen ligt t niet.

Wat ik misschien wel denk is dat het ligt aan een bestandje wat ik ooit op css heb gezet voor hogere frames, dat deze misschien niet klopt. je hebt van die dingen die je in je console in kunt voeren waardoor het misschien hoger wordt... alleen weet ik niet hoe deze werken.

- klopt alles schoon, geen virussen, spyware of wat dan ook, laatst nog geformatteerd

Welke drivers heb je allemaal hierna geinstalleerd en welke driver-versienummers?

Je hebt toen dus waarschijnlijk ook CS:S (Counter-Strike: Source) opnieuw moeten installeren. Heb je toen ook al de instellingen in het spel nagekeken? Want deze zijn na een nieuwe install altijd weer anders dan die jij hebt ingesteld waarschijnlijk.

Kben nu aan het scannen voor de laatste check ( NOD32, ZONEALARM ), daarna kijken of het iets uitmaakt.

Na het formateren heb ik Raedon 9600 PRO secundairy gedownload. Ik heb ook zoown driver check ,daarbij werd bijna alles goedgekeurd behalve van me muis en audio ( doet het toch wel )

Ik ga checken of het werkt, ik weet niet goed welke drivers ik zeker up to date moet houden. Alleen die videokaart heb ik volgens mij geupdate..

Dan moet ik weten welke driver-versie je hebt geinstalleerd.

De nieuwste voor je Radeon is Catalyst 6.10 en die kwam beschikbaar op 1 november 2006.

Welk merk en type moederbord heb je?

Dan moet ik weten welke driver-versie je hebt geinstalleerd.

De nieuwste voor je Radeon is Catalyst 6.10 en die kwam beschikbaar op 1 november 2006.

Welk merk en type moederbord heb je?

deze heb ik net geinstalleerd :)

type moederboard weet ik niet, ik kan wel everest downloaden maar waar moet ik op klikken als ik in everest zit ?

Onder ''Moederbord'' als ik me niet vergis. Je ziet het zelf ook heel snel hoor.

Onder ''Moederbord'' als ik me niet vergis. Je ziet het zelf ook heel snel hoor.

ASUS K8N, ( is dit wat je bedoelt ? )

weten jullie toevallig ook of er een V-SYNC optie zit op mijn videokaart ( 9600 Radeon Pro ) deze kon je namelijk uitschakelen voor hogere fps.

Trouwens na die update van die videokaart is me FPS iig een stukkie omhoog gegaan :) ,

moet ik eerst nog een andere driver verwijderen voordat ik die installeer?

ik vind OPENGL onder Beeldscherm, maar ik zie nergens iets van v-sync staan..

IDE ATA/ATAPI-controllers

NVIDIA nForce3 250 Serial ATA Controller (v2.6)
NVIDIA nForce3 250 Parallel ATA Controller (v2.6)

deze vind hij ook niet goed, ik weet niet wat dat inhoudt ?

Laatst bewerkt:
Bij OpenGL op de knop Aangepast klikken en dan dan het schuifje die helemaal onderaan staat. Die moet helemaal naar links staan.

Installeer ook de driver die ik je net gaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan