FPS drop in o.a. smoke gebieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scarekrow

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2011
Hallo,

Mijn FPS dropt vrijwel meteen als er smoke of vuur in mijn beeld komt. Ook als ik Shadow effecten hoger zet, dan dropt m'n FPS meteen. Ik heb tot mijn weten alles geprobeerd om dit te verhelpen, maar zonder succes.
Ik heb alle drivers geupdate voor mijn moederbord en videokaart.
Mijn zelfgebouwde PC hoort dit naar mijn weten wel te trekken.

Mijn specificaties:

Processor: AMD Phenom II X4 965 (4x 3.4Mhz) AM3
Geheugen: GeiL 6144MB DDR3
Videokaart: Sapphire ATI Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-e
Moederbord: M4A785TD-V EVO
Voeding: OSZ 650 Watt
Harde schijf: Western Digital 640GB

Ik hoop dat iemand mij kan verlossen van dit probleem.

Alvast bedankt.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Kan wel kloppen, je noemt precies de dingen die het meeste van een videokaart vragen. Ik merk bij mijn systeem ook FPS drops hiermee. (2x GTX460 in SLI)

rook, vuur, explosies en phycic models vragen inderdaad extra rekenkracht van je videokaart en dan kan t voorkomen dat het berekenen ervan te langzaam gaat daar het teveel is voor de kaart, en dan krijg je dus lag, (stotterend beeld). je kunt dit enkel voorkomen door of een zwaardere videokaart aan te schaffen (en je geheugen ram of DDR te verhogen), of je grafische settings te verlagen in het Menu.
iets anders kun je er helaas niet aan doen. schaduwen terug brengen levert vaak veel extra ruimte op in het berekenen, en schaduwen hoeven niet perse erg realistisch te zijn, een beetje schaduw is al genoeg. in tegenstelling tot het terug brengen van roof, vuur etc, dat valt veel meer op.
wat ook kan helpen is je beeld resolutie terug brengen. tegenwoordig is het schijnbaar mode om op de allerhoogste resoluties te spelen, iets wat ik persoonlijk onzin vind. ik speel nog steeds op 1200x 700 ofzo, ookal kan mijn ENGTX275 video kaart veel meer aan.

speel ze,
leon

Ok, bedankt voor de reacties! Ik dacht dat mijn videokaart sterk genoeg zou zijn voor high-end instellingen, maar goed :). Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan