FPS Drops in elk programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niks1234

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Ik heb deze thread maar hier geplaatst omdat ik geen forum kon vinden waar dit beter in paste.

Ik heb al flinke tijd (al ruim een jaar) last van FPS drops in elk programma. Dit gaat van gewoon de browser (youtube filmpjes) tot spellen.
Natuurlijk is het antwoord wel duidelijk als het enkel FPS drops waren, maar het probleem is dat die programmas zelf aangeven dat ze op hogere FPS runnen.
Zo speel ik league of legends en zegt het spel dat ik op 120 FPS zit, zegt fraps dit ook, maar zie ik toch duidelijk een FPS van 30 of lager.
Verder is dit ook niet permanent zo, maar wisselt dit heel vaak (elke paar minuten). Wel is het zo dat ik in bijvoorbeeld league of legends de overgrote meerderheid van de tijd dit probleem heb.

Verder is mijn videokaart ook niet 100% bezig en mijn processor ook niet.
Ik heb dus geen idee waar dit aan ligt, maar de FPS daalt dus over de hele computer.
Het zou mogelijk mijn RAM-geheugen kunnen zijn. Dit gebruik zit normaalgesproken rond de 8 van de 9 gig (ja ik vraag me ook af hoe ik zoveel gebruik).
Ik heb gemerkt dat als het 100% gebruikt wordt de FPS van mijn hele besturingssyteem daalt naar ~4FPS, dus dit kan misschien iets zijn, maar dit verklaart niet waarom de programmas zeggen dat de FPS hoger is dan het is.

Wat specificaties van mijn computer:

Videokaart: AMD Radeon HD 7850
Processor: Intel Core i7 920 @ 2.67GHz
Geheugen: 9GB 1333MHz DDR3

Er is geen 9 gig in gebruik, wel is er een groot deel van de tijd 8 gig in gebruik.
Dit komt deels ook wel omdat ik nogal veel programma's run.
Het is niet zo'n groot mysterie waar het gebruik allemaal vandaan komt, het is grotendeels chrome en als ik alle programma's sluit is het al een stuk minder dus zo'n probleem is het niet.
Verder heb ik net even getest of dit probleem ook voorkomt met lager ram gebruik, en dan komt het nog steeds voor dus daar ligt het niet aan.

En als je alles sluit? het kan best zijn dat je harde schijf volop gebruikt wordt, waardoor je drops krijgt omdat delen van het spel niet snel genoeg ingeladen kunnen worden ;)

En anders: LoL is natuurlijk een online game. Hoe is je pc aangesloten op internet? Bedraad of via WiFi?

Het sluiten van alles verhelpt het probleem niet.
Dit is natuurlijk niet echt een verassing omdat de FPS in-game volgens het spel wel gewoon goed is.
Verder zit ik op bekabeld internet, dit is af en toe wel verschrikkelijk traag maar dit heeft toch niks te maken met FPS.
Het probleem zit niet in de spellen of programma's zelf, dan zou het alleen bij bepaalde spellen en programma's gebeuren, maar het gebeurt bij alles.
Het probleem zit dus hoogst waarschijnlijk ergens bij het besturingssysteem of iets dat altijd draait.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan