FPS hetzelfde bij 800x600 of 1240 x 1024 ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

<Mighty Max

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Heb eindelijk een "werkende" videokaart geinstalleerd, (Sapphire Radeon X1650 Pro 256Mb AGP) en het resultaat bij 3DMark05 test is 3966 (middelmatig of redelijk ??).

Als ik echter een racespel speel (bv F1 Challenge) is de FPS maar 25 en of ik nu 800x600 als resolutie heb of 1240x1024, dat maakt niets uit. Zelfs de meeste options staan op low. Dat is toch raar of niet ??:confused:

Iemand tips ?

Max

zet de instellingen eens op high en speel op 1024*768 , normaal zou dat een wereld van verschil maken :D

@kalekanarie : AMD Sempron 2600 +
Speed 1599 Mhz
Model x86 Family 15 model 28 stepping
Processor ID : 078BFF00010FCD
Vendor Auth AMD
Socket 754

@ Rickyy : Voeding Foxconn TLA397N 350 Watt
Fysiek
Totaal 767 Mb
Gebruikt 273
Vrij 494
Perc 36%

Wissel
Tot 1782 Mb
Gebruikt 335 Mb
Vrij 1446 Mb
Perc 19%

Genoeg info ??

@ Manhaeve5 : Ik ga zo ff die F1rst race toestand testen op hoogste nivo en dan in 1024 x 768.

Zal resultaat zo doorgeven.

EXTRA Vraag
Hoe weet ik zeker dat de auto video kaart op moederbord is uitgeschakeld ??

Ik kan Bios data wel ff opzoeken als dat helpt. Heb wel info gelezen in algemene aanwijzing bovenaan in dit videokaart gedeelte, maar mijn bios is niet hetzelfde als daar aangegeven

Alvast weer bedankt !!:)

Max.

Resolutie is weinig bepalend voor de framerates. Het zijn dingen als real-time lightning / shading en anti-aliasing die bepalend zijn voor hoe goed een videokaart draait.

@jippiejajee
bij resolutie 1024 x 768 is frame rate 15............. (met alles aan, mapping etc..)
bij resolutie 1280 x 1024 is frame rate hetzelfde......

Ik kan in catalist control centre allerlei zaken aan/af zetten

anti aliasing - aplication managed
adaptive anti aliasing - disabled
anisotropic filtering - application managed
mipmap detail level - performance
open 3d settings
open gl settings etc etc

Geen flauw idee hoe dat moet staan. Ik kan wel eens alle mogelijkheden vermelde an dan kan misschien iemand een juiste keuze maken wat de mogelijkheden zijn om de fps te verhogen ??

Merci

Max

open 3d bestaat niet, dat zal wel direct 3d zijn, als je de performance wilt verbeteren moet je gewoon de settings op medium zetten of de texture quality verlagen .... Maar wel in je spel hé, maar de resolutie maakt wel degenlijk en verschil tenzij dat je fps heel vlot is op 800*600 zodat je het verschil niet merkt

Laatst bewerkt:
EXTRA Vraag
Hoe weet ik zeker dat de auto video kaart op moederbord is uitgeschakeld ??

Ik kan Bios data wel ff opzoeken als dat helpt. Heb wel info gelezen in algemene aanwijzing bovenaan in dit videokaart gedeelte, maar mijn bios is niet hetzelfde als daar aangegeven

Alvast weer bedankt !!:)

Max.
Ga naar configuratiescherm -> Systeem->Hardware->Apparraatbeheer
Kijk dan bij beeldscherm adapters, daar zul je het zien

Hoi Manheave,

Voor de zekerheid maar een plaatje erbij gevoegd, en zo te zien klopt het wel denk ik.
Ik weet dat de geluidskaart bij een ander oderdeel van hardware hoort, maar als we nou toch bezig zijn, enig idee ???:o

Radeon Helpmij.GIF

Merci

Max

er is geen stuurprogramma geïnstalleerd,als hij niet onboard is haal hem eruit en kijk welke naam er opstaat , zoek dan op bij google: "naam van de kaart"+driver

Of kijk hier even om er achter te komen om wat voor merk en type geluidskaart het gaat.
Of is het misschien een onboard die op je moederbord gebakken zit?

@ Frisian, Eerst nog even dat videokaartprobleem, kom zo terug op geluidskaart. Nl alle geluidstesten inside winows gedaan, en geen probleem, alles werkt.

@manhaeve : zie hier uitslag everest :

Radion Everest 2.JPG

Zou dit een oorzaak voor videokaartprobleem kunnen zijn ?? :shocked:

Max

Zou kunnen, kijk eens in het bios of je daar nog instellingen kunt veranderen met betrekking tot je agp poort.

Misschien ligt het aan je instellingen van je spel...

De maximale FPS dat je game kan halen is misschien ingesteld op 25...

Check eens een site voor commands die je kan invoeren voor je max_fps te verhogen

Greetz ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan