FPS raar gelieve hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ethias

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
124
Hallo, ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht en ik mag er wel bij zeggen dat ik er redelijk veel geld heb voor uitgegeven

scherm : 22 inch -> fujitsu siemens

Processor : Intel Core 2 quad cpu q9300 2.50 GHZ
geheugen ram 4.0GB
type : 32 bits besturingsysteem

nu was mijn vraag als ik games speel haal ik soms wel fps 333 maar niet constant dat vind ik raar voor zo een computer in sommige maps haal ik zelf maximum 125 ik zou toch graag in elke map gemiddeld 333 krijgen nu was mijn vraag is dit mogelijk met deze computer zoja hoe ?

bij voorbaat dank
 
Het belangrijkste ben je vergeten te noemen, n.l. de videokaart.
Verder is de FPS ook erg verschillend per spel en afhankelijk van de instellingen.
125 bij crysis met alles op hoog zou geweldig zijn.
Het is overigens normaal dat dit zo fluctueerd, dat ligt aan de hoeveelheid werk die de game de kaart voorschotelt.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Jullie weten blijkbaar meer dan ik, want ik lees nergens welk spel het betreft.
wanneer het om een spel als GTA gaat of 3Dmark 2001, zijn zulke rates wel te halen toch?
Crysis ofzo zal wel niet, toch?
 
in soldiers of fortune is dat heel gewoon hoor zo een hoge fps omdat het ook een redelijk oud spel is maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag? hoe kan ik men fps verhogen

men videokaart is volgens mij : NVIDEA GeForce 8600 Gs


bij voorbaat dank
 
De manier om optimale framerates te halen is zorgen dat alle drivers uptodate zijn.
Niet teveel programma's installeren die op achtergrond blijven draaien.
en een antivisruspakket nemen, dat niet al te veel vergt van de systeembronnen.

Verder kan je de hardware anpassen, met als meest voor de hand liggende een nieuwe videokaart.

Ook is overclocken mogelijk, maar daar zou ik alleen aan beginnen, wanneer je echt framerate tekort komt en geen geld (over) hebt voor hardware uitbreiding.
 
het probleem is dat ik deze pc pas van gisteren heb dan ga ik toch niet beginnen met video kaarten te updaten ? of nieuwe videokaart te kopen is er niks dat je kan veranderen zoals iets aan beelscherm of zo ?

dankje
 
als je spellen speelt met een gemmiddelde FPS van 125, dan zou ik achterover gaan zitten en genieten
Zakt het onder de 30 dan kun je de instellingne op medium of low zetten, AA uit en (ik denk dat je dat bedoelt) de resoluite lager instellen, dat is echter meestal geen succes bij een TFT.

Nieuwe pc's worden overigens lang niet altijd met de nieuwst drivers uitgeleverd, daar zou je nog naar kunnen kijken.
Wonderen behaal je er echter sowieso niet mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan