fpt server achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Het is me inmiddels gedeeltelijk gelukt om een ftp server op te zetten terwijl ik achter een router zit. Na veel zoeken heb ik poort 21 veranderd in 5500 en dan kan iemand wel gewoon inloggen maar dan krijgen ze voordat ze zijn ingelogd een melding dat er een fout is opgetreden bij het lezen van de map (die ik geshared heb voor mn ftp server) en bij details staat dat de naam of het adres van de server niet kan worden opgelost.

Ik gebruik TYPSoft ftp server icm No-Ip duc. Dat is een programma dat ik niet mn ip als servernaam gebruik maar een zelf te bepalen naam.

Wat doe ik fout en hoe los ik dit op?

Heb je die poort (5500) wel gemapped in je router?

Heb je poort 5499 uitgaand open gezet?

nee aleen dus 5500 en 5501, ik zal wel eens kijken als ik 4499 openzet

ik heb de poort ervoor ook opengesteld (het was trowuens 9500 dus ik heb 9499 en 9501 ook opengesteld, maar nog steeds zelfde liedje. Ik heb ook bij passive port range op 9499 tot 9501 gezet maar ook dit zonder resultaat

misschien wist je het al maar....

FTP is poort 20 en 21

Standaard is dat zo, maar je kunt zelf een andere poort kiezen om zo de veiligheid te vergroten of om te voorkomen dat poorten elkaar dwars zitten.

Geplaatst door Tiborv
Standaard is dat zo, maar je kunt zelf een andere poort kiezen om zo de veiligheid te vergroten of om te voorkomen dat poorten elkaar dwars zitten.

Maar hij heeft maar 1 poort veranderd.....

(poort 21 naar 5500 en poort 20 heeft ie niet gedaan)

Ik hoorde van iemand dat het misschien komt omdat mijn router (Netgear rt311) misschien een ingebouwde ftp server heeft die poort 21 gebruikt. Hij zij dat dit misschien op de een of andere manier uit te schakelen is zodat ik poort 21 voor mn eigen ftp server kan gaan gebruiken. Hij zij ook dat ik geen andere poort dan poort 21 moet gaan gebruiken omdat die router denkt dat poort 21 als ftp poort gebruikt wordt terwijl het in dat geval dan anders is. Maargoed iemand ervaring met de RT311 van Netgear? Ik heb internet via chello

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan