Fractal virus op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2011
Onlangs verscheen er een digitale barst (fractal) op het scherm van mijn laptop welke na een bepaalde tijd steeds groter wordt. Hij groeit vanuit de zijkant van mijn scherm. Hoewel ik een actieve, up to date virusscanner geïnstalleerd heb (Mcafee) is dit virus toch binnengeraakt. Ik heb opgestart in veilige mode en de PC gescand met AVAST. Deze heeft volgend virus gevonden Win32.Funweb-C.PUP en verwijderd. Probleem echter niet opgelost. Ik vermoed dat het om nog een ander erger virus gaat daar het reeds aanwezig is wanneer ik mijn PC nog maar heb opgezet en de eerste stroom naar het scherm vloeit (BIOS-virus?). Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik er vanaf geraken of moet ik mijn PC onmiddelllijk het venster uitgooien :)?

Alvast bedankt voor de reacties.

Wat is een digitale barst? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Kun je eens een foto plaatsen?

Ik noem het een digitale barst omdat ik in het begin de indruk had dat het scherm gebarsten was. Ik heb de pc nu niet bij de hand maar je kunt het vergelijken met een boom die zich steeds verder vertakt (google maar eens op fractal). Ik denk dat de bedoeling is dat langzaamaan mijn scherm onbruikbaar wordt doordat alles wordt overwoekerd met zwarte vertakkingen.

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord !!!

Lijkt er meer op dat je scherm gewoon defect is (hardwarematig).
Je ziet dit volgens mij ook wanneer je in je BIOS zit of wanneer je pc nog aan het opstarten is ?

Zie je dit ook als je een externe monitor aansluit op je VGA uitgang van je laptop ?
Wanneer je het dan niet ziet dan is toch echt je scherm stuk.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
sla anders al je gegevens op op een losse hd en installeer windows overnieuw

Heb de laptop aangesloten op een scherm. Het scherm van de laptop is waarschijnlijk defect. Bedankt voor de info.

Mooi dat de oorzaak boven water is.
Helaas was een virus als oorzaak wat goedkoper geweest.

groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan