Fragment van DVD opnemen met VLC Videolan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Voor een presentatie wil ik een fragment van een DVD gebruiken. Ik probeer dit fragment met behulp van VLC Videolan als mpg of MP4 op te slaan, maar tot nu toe zonder resultaat.
Kan iemand mij op weghelpen?

manamana

Dank voor je reactie.
Ik heb deze uitleg bekeken, maar kom daar niet zoveel verder mee.
Inmiddels heb ik wel wat anders ontdekt. Ik heb het voorelkaar gekregen om de "opname"-knop in de werkbalk te krijgen.
Als je die activeert wordt de opname gestart en met nog een keer erop klikken wordt de opname beëindigd.
Het bestand wordt opgeslagen in "Mijn documenten" of een van de sub-mappen daarvan.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is de ondertiteling meer opnemen.
Dan is het helemaal af.

Jofred

Dat is al wat netjes gevonden. Nu de ondertitel dus nog. Ik denk niet dat dit goed is want ze praten op deze hulp over film ondertiteling van internet afhalen. Maar ik weet niet of dat je hier iets mee kunt aanvangen voor je eigen filmpje. En ja een presentatie van een stukje DVD, dat lijkt me best wel moeilijk.

Idee: Ik geef ook wel eens presentaties van een training bijvoorbeeld sport, maar dan zet ik het filmpje op Youtube en draai dit dan af voor mijn klasje. Later dan kijken we dit met zn allen terug, maar dat komt niet professioneel over als je het echt moet hebben van een presentatie. Youtube is dan meer een hulpmiddel voor mij, om ze nog beter te laten worden in de praktijk en dat is natuurlijk wat anders. Maar de kids vinden dit een ontzettend leuke leermethode, maar dat terzijde.
http://www.computeridee.nl/workshops/ondertiteling-toevoegen

Ik gebruik Camtasia daarvoor, kan je gewoon opnemen wat er op je computerscherm gebeurt.
Je moet het stukje dan wel helemaal uitkijken en dan heb je er een filmpje van ;)

Met de proefversie die 30 dagen geldig is kan je dit zowiezo doen.

Ik gebruik Camtasia daarvoor, kan je gewoon opnemen wat er op je computerscherm gebeurt.
Je moet het stukje dan wel helemaal uitkijken en dan heb je er een filmpje van ;)

Met de proefversie die 30 dagen geldig is kan je dit zowiezo doen.
Dus je komt ermee weg als ik het zo lees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan