fragmenteren en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Berichten
175
hallo ik heb windows 7 32 bit en nu zou ik willen upgraden naar 64 bit

daarvoor moet ik men schijf fragmenteren en daarna de cd insteken en opnieuw installeren als ook alle drivers installeren

maar hoe kan ik men pc opnieuw opstarte/ cd-gebruiken/ de installatie van 64 bit doen als ik geen drivers van de processor/ cd-lezer heb en nog mooier geen opstart software heb
 
Goedemiddag,

Neem aan dat je wel de juiste dvd hebt met de 64 bits versie erop? mischien even melden welke je hebt en misschien werp dit wat meer licht op de zaak.
En ik denk dat je formateren bedoeld.
 
hoi,
geef dan even op welke dvd je hebt want je zal denk ik gewoon je dvd-speler als first boot moeten zetten in de bios.
neem aan dat het wel om een legale versie gaat.
 
hoi,
geef dan even op welke dvd je hebt want je zal denk ik gewoon je dvd-speler als first boot moeten zetten in de bios.
neem aan dat het wel om een legale versie gaat.

install cd van windows 7 ultimate 64 bit en staat de bios er nogaltijd op ook na formateren
 
Hoi,

Ja hoor de bios en je hd zijn twee verschillende dingen je bios is een stukje software wat op een chip staat op je moederbord en hier zal je dus de opstart volgorde moeten wijzigen .
Vraagje heb je al vaker windows opnieuw geïnstalleerd?
 
Hoi,

Ja hoor de bios en je hd zijn twee verschillende dingen je bios is een stukje software wat op een chip staat op je moederbord en hier zal je dus de opstart volgorde moeten wijzigen .
Vraagje heb je al vaker windows opnieuw geïnstalleerd?

ik heb er al vaker mee geprult ja maar ik heb nog nooit men os-schijf geformateerd ten toen opnieuw windows geinstalleerd maar dus enkel de cd-rom bovenaan in de bios oke en dan wanneer men hd geformateerd is moetk gwn de cd insteken en onstalleren ofwa ?

en welke drivers moet ik dan allemaal installeren en al men usb slots enzo zijn die automatisch terug herkent?
 
Hoi,

Ik wil niet rot doen en wil je best verder helpen maar zou je dit niet even uitvoeren met iemand bij je die dit vaker hebt gedaan (bedoel bij jouw aanwezig) denk dat dit verstandiger is maar jij mag het zeggen.
En nog even een vraagje uit welke hardware bestaat je pc want misschien is de 64 versie wel niet nodig
 
Hoi,

Ik wil niet rot doen en wil je best verder helpen maar zou je dit niet even uitvoeren met iemand bij je die dit vaker hebt gedaan (bedoel bij jouw aanwezig) denk dat dit verstandiger is maar jij mag het zeggen.
En nog even een vraagje uit welke hardware bestaat je pc want misschien is de 64 versie wel niet nodig

i7 preccessor en 4 gig ram (en wil zodra ik 64 bit heb men ram geheugen uitbreiden) + ik denk toch dat ik met men 32 bit achterop ga gerake en dat is nie de bedoeling voor iemand die informatica beheer gaat doen.. ik kan het laten instaleren door een pc winkel hier in de buurt maar ze vragen daar 50 euro voor dan kan ik het beter zelf doen dacht ik maar het probleem zijn de drivers ik weet niet waarvan ik allemaal de drivers moet installeren hebben usb slots drivers nodig ? Ik weet het nie
 
Hoi,

Nou dat is inderdaad zonde van je geld maar bedoelde eigenlijk iemand in je kennissen kring maar wil je nog wel even op weg helpen .
Met pc wizard kan je bekijken welke hardware je precies hebt of als het een merk pc is kan je natuurlijk daar kijken voor de 64bits drivers voor de hardware.
Doe dat nu voordat je het gaat uitvoeren zet deze drivers op een usb stick of als je een tweede hd hebt in een map op deze maak dus een map drivers en maak daar sub mappen in zoals bv chipset videeokaart geluid en daar zet je de gedownloade drivers neer
Als je dit hebt gedaan en alle drivers hebt dan kan je beginnen,
1 Je dvd-speler dus als eerste zetten in ostart volgorde in de bios
2 Dan start hij van de dvd op en krijg je de vraag om van cd-rom op te starten dmv een knop in te drukken na dit zal je de twee linken moeten volgen di van bertus en/of die van mij.
Hoop dat je een tweede pc bij de hand hebt.
 
Hoi,

Nou dat is inderdaad zonde van je geld maar bedoelde eigenlijk iemand in je kennissen kring maar wil je nog wel even op weg helpen .
Met pc wizard kan je bekijken welke hardware je precies hebt of als het een merk pc is kan je natuurlijk daar kijken voor de 64bits drivers voor de hardware.
Doe dat nu voordat je het gaat uitvoeren zet deze drivers op een usb stick of als je een tweede hd hebt in een map op deze maak dus een map drivers en maak daar sub mappen in zoals bv chipset videeokaart geluid en daar zet je de gedownloade drivers neer
Als je dit hebt gedaan en alle drivers hebt dan kan je beginnen,
1 Je dvd-speler dus als eerste zetten in ostart volgorde in de bios
2 Dan start hij van de dvd op en krijg je de vraag om van cd-rom op te starten dmv een knop in te drukken na dit zal je de twee linken moeten volgen di van bertus en/of die van mij.
Hoop dat je een tweede pc bij de hand hebt.

tuurlijk ma heel fel bedankt voor de drivers :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan