frame probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

denickmans

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Ik ben een site voor een restaurant" Kruidenboeket "aan het maken(dreamweaver), maar er klopt iets niet me de frames:Er zijn drie frames naast elkaar: 1 hoofdframe en twee zijframes die wegvallen als bijvoorbeeld "favorieten" openstaat.
Als de site op resolutie 1024 bij 768 gemaximaliseerd is loopt de layout perfect in elkaar over maar als de site verkleint wordt dan klopt het linker frame niet meer.
Het zou moeten verkleinen aan de linker kant i.p.v aan de rechterkant zodat de overloop met het hoofdframe juist blijft (net zoals aan de rechterkant).
Weet iemand hoe ik er kan voor zorgen dat het frame aan de andere kant verkleint?

Alvast bedankt!

Geplaatst door denickmans
Ik ben een site voor een restaurant" Kruidenboeket "aan het maken(dreamweaver), maar er klopt iets niet me de frames:Er zijn drie frames naast elkaar: 1 hoofdframe en twee zijframes die wegvallen als bijvoorbeeld "favorieten" openstaat.
Als de site op resolutie 1024 bij 768 gemaximaliseerd is loopt de layout perfect in elkaar over maar als de site verkleint wordt dan klopt het linker frame niet meer.
Het zou moeten verkleinen aan de linker kant i.p.v aan de rechterkant zodat de overloop met het hoofdframe juist blijft (net zoals aan de rechterkant).
Weet iemand hoe ik er kan voor zorgen dat het frame aan de andere kant verkleint?

Alvast bedankt!

Als je frames maakt, kan je kiezen of je de grootte van de frames aangeeft in percentages of pixels. Zorg op de eerste plaats ervoor dat dit percentages zijn.
Op de tweede plaats, als je plaatjes gebruikt die moet aansluiten, gaat dat dus niet werken op deze manier. Plaatjes hebben een bepaalde grootte qua pixels. Die veranderd niet ookal zet jij je resolutie hoger of lager. Als jij je resulotie lager zet betekent dat alleen dat er minder pixels op je beeldscherm getoond worden.

De beste en meest makkelijkste oplossing is nog steeds om je website op een resolutie te bouwen van 800 x 600.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan