frame probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hala Madrid

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo,

Stel ik heb een hoofdpagina met links mijn keuzebuttons en rechts het frame waar alles in geopend wordt. En ik open iets in een nieuwe venster (target="_blank"), kan ik dan een link in de nieuwe pagina plaatsen die een pagina opent in het rechterframe van het onderliggende venster (hoofdpagina)

Als je me kan volgen, hoe moet ik dat doen?
Vraag met gerust meer info.

Grs Sam

Dat kan inderdaad.
Als je een link maakt in de linkerkant die een pagina opent in de rechterhelft, dan geef je die ook een target mee, anders kan die nooit in die rechterhelft openen.
Als je nou een link in het nieuwe venster diezelfde target geeft, dan moet hij in dat rechterscherm openen.

dus ff praktisch.
Een link aan de linkerkant van je scherm open je bijvoorbeeld met target="main" in het rechterscherm
Met target="_blank" open je een pagina in een nieuw scherm.
Vervolgens zet je een link op die nieuwe pagina in dat nieuwe scherm. Daar zet je als taget target="main", dan zal de link in het hoofdscherm aan de rechterkant moeten openen.

Olav

Oké,

Het lukt perfect, maar wil dit dan ook zeggen dat je (bij mij noemt het rechtse frame "right") maar 1 right-frame mag hebben in je website?

En zou je mij ook nog kunnen verderhelpen. Stel ik heb een link in het nieuw venster naar het right frame, maar ik wil dat het nieuw venster automatisch sluit.

Grs Sam

Geplaatst door Hala Madrid
Oké,

Het lukt perfect, maar wil dit dan ook zeggen dat je (bij mij noemt het rechtse frame "right") maar 1 right-frame mag hebben in je website?

En zou je mij ook nog kunnen verderhelpen. Stel ik heb een link in het nieuw venster naar het right frame, maar ik wil dat het nieuw venster automatisch sluit.

Grs Sam

je mag natuurlijk wel meerdere "right" frames hebben, alleen dan werken je links niet meer omdat die niet meer snappen waar ze heen moeten.

sluiten van een nieuwe pagina kan je (zo ff snel uit mijn hoofd, zit op mijn werk nml) doen via javascript met document.close
Kijk even op javascript.internet.com tussen de verschillende scripts, of misschien zijn er Javascript helden hier op helpmij.nl actief op dit moment die je kunnen helpen hiermee.

Gr.
Olav

in je nieuwe venster, in een link:

onclick="window.opener.top.framenaam.location.href='linkje.htm' ; window.close()". (niet getest trouwens).

(even via de "oude" dot-notatie, maar dan snap je beter wat er gebeurd.

t.

Wat moet ik hierin veranderen?

Ik doe het zo en het lukt niet:
<a target="right" href="vaste_lijn.htm" onclick="window.opener.top.right.location.href='vaste_lijn.htm' ; window.close()">vaste lijn</a></p>

Wat moet ik veranderen?

Grs Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan