frame rate verhogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

raf83

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Ik heb nu een film op dvd gebrand dmv TMPGCENc plus 2.5 (en daarna branden met dvd author) maar bij het afspelen zie je dat het beeld net niet vloeiend over gaat, met kleine haperingen, en het stoort toch wel een beetje.

Met welke setting kan ik dit verhelpen? En als het aan frame rate etc ligt, hoe kom ik achter de goede waardes vd film?

grtz

Je kunt beide films eens openen in Gspot, het video-analyse programma. Dat geeft bv info over formaat en framerate.

Als de originele film minder dan 25 beelden/s heeft, zou het kunnen dat de (pal-) DVD, die als vaste waarde 25 beelden/s heeft, schokkerig afspeelt. Daar kun je niks aan doen.

Als de originele film wel 25 beelden heeft kan het zijn dat er fouten bij het omzetten zijn ontstaan. Je kunt in Tmpeg het beste voor iets van 'hoge kwaliteit' of 'multipass' kiezen. Dat duurt langer, maar geeft een beter resultaat.

Als de originele film 30 beelden heeft (vaak een amerikaanse film), moet je in Tmpeg een zgn 'pull-down' uitvoeren, waarbij de 30 beelden naar 25 worden omgezet.

http://www.headbands.com/gspot/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan