frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefie1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
315
hoe maak je een frame?kan in html:
In deze les ga je leren hoe je die indelingen -- frames genaamd -- maakt.

Zoals je ziet gebruik ik in het voorbeeld 3 frames: 1 voor de titel, 1 voor de inhoud en 1 voor de tekst. Voor al die frames moet ik een aparte pagina maken, ja het is waar, voor wat je in het voorbeeld ziet heb ik drie pagina's moeten maken.

Je maakt frames met de volgende tags: de <FRAMESET> en de <FRAME> tags.
Voor uitleg over deze tags verwijs ik je door naar een site waar het uitgebrijd beschreven staat: Klik HIER

Als je dit alles niet wil gaan typen, kijk dan hier (kennis van frames vereist): Klik HIER


zonder frame:
noframe.bmp
<---- zo is ie nu

zo met frame:
frame.bmp
<---- zo wil ik het!
 
hoe maak je een frame?kan in html:
In deze les ga je leren hoe je die indelingen -- frames genaamd -- maakt.

Zoals je ziet gebruik ik in het voorbeeld 3 frames: 1 voor de titel, 1 voor de inhoud en 1 voor de tekst. Voor al die frames moet ik een aparte pagina maken, ja het is waar, voor wat je in het voorbeeld ziet heb ik drie pagina's moeten maken.

Je maakt frames met de volgende tags: de <FRAMESET> en de <FRAME> tags.
Voor uitleg over deze tags verwijs ik je door naar een site waar het uitgebrijd beschreven staat: Klik HIER

Als je dit alles niet wil gaan typen, kijk dan hier (kennis van frames vereist): Klik HIER


zonder frame:
noframe.bmp
<---- zo is ie nu

zo met frame:
frame.bmp
<---- zo wil ik het!

http://www.handleidinghtml.nl/ en dan framas aanklikken, daar staan kant en klaren voorbeelden

mvg BJ
 
frames zijn onafhankelijk van elkaar functionerende pagina's. Dus je moet ten eerste drie pagina's aanmaken. Voor het gemak ff top.html, inhoud.html en inleiding.html. Dan maak je een html-bestand aan, die noem je bv index.html. Daarin zet je het volgende:

<FRAMESET ROWS="20%,*">
<FRAME src="top.html">
<FRAMESET COLS="20%,*">
<FRAME src="inhoud.html">
<FRAME src="inleiding.html">
</FRAMESET>
</FRAMESET>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan