framedyn.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Weet er iemand hoe je op een makkelijke manier de dll framedyn.dll terug in het systeem kan krijgen? Mijn anti-spywareprogramma's werken niet meer! :( Ik heb er al wat over gezocht, maar een duidelijke manier vind ik niet. Hem kopieren uit de dll cache, zoals ze ergens voorstellen lukt niet. (als ik het volledig verkeerd zeg, sorry ben daar niet bekend in)
:confused:

Pak het bijgaande bestandje uit en plaats het in de map C:\Windows\System32.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Pak het bijgaande bestandje uit en plaats het in de map C:\Windows\System32.

Guus.

framedyn.dll hoort thuis in Windows\System32\wbem

Voor dat je antwoordde, beste guus:
Ik had er al wat over gelezen, maar ze zeiden dat ik hem in de wbem map in system32 moest zetten, maar daar stond hij al in. Heb hem dan ook nog eens bij de spybot dll's gezet, en toen was de melding plots verdwenen.

MAAR...

Ik kreeg de melding ook toen ik een online spywarescan deed opdeze website ,moest het je interesseren ( ;) ) of die dan ook terug werkt, zal ik nog wel proberen bij te voegen in dit bericht. Wat ik wel heb gelezen is dat ook volledig andere programma's die fout krijgen. Weet er soms iemand waarvoor die dll gebruikt wordt?

Geplaatst door buffy
framedyn.dll hoort thuis in Windows\System32\wbem
Whaaa!
Bij het bestandje zat een readme.txt waarin stond dat het in C:\Windows\System geplaatst moest worden.
Dus ik dacht, laat ik dat nog even verbeteren.
En dan blijkt het dus nog niet goed te zijn! :8-0:
In het vervolg geef ik alleen de link naar de downloadsite.
Ik heb het hele ding trouwens niet en al mijn anti-spywareprogramma's werken prima.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Ik heb het hele ding trouwens niet en al mijn anti-spywareprogramma's werken prima.

Jij hebt geen XP maar 98. Vandaar.

Geplaatst door James007
Voor dat je antwoordde, beste guus:
Ik had er al wat over gelezen, maar ze zeiden dat ik hem in de wbem map in system32 moest zetten, maar daar stond hij al in.

Zo schijnt het te moeten: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319114

Geplaatst door James007
Ik kreeg de melding ook toen ik een online spywarescan deed opdeze website

Doe dat maar niet weer. Die scan is volstrekt onbetrouwbaar en alleen bedoeld om je een slecht antispywareprogramma aan te smeren.

Geplaatst door James007
Weet er soms iemand waarvoor die dll gebruikt wordt?

"framedyn.dll is a module providing a framework library that implements several provider helper classes."

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/framedyn/

Ik had die sites ook allemaal al gelezen, anders wist ik dat van die wbem zelf ook niet. En over die laatste beschrijving, ik spreek geen chinees! :p :D :thumb:
ik bedoel, ik snap wel wat ze zeggen, maar dat is niet erg specifiek he, het kan eigenlijk door elk programma gebruikt worden. Ik weet dat er programma's zijn waarmee je een programma kan aanklikken en dan alle dll's e.d. zien die dat programma nodig heeft (zoals het prog. "dependencies"), maar zijn er ook progs die de mogelijkheid geven om een dll aan te klikken en dan te zien welke processen de dll nodig hebben?

Laatst bewerkt:
Het probleem heb ik opgelost door die dll uit wbem te halen en hem in de map van spybod S&D te zetten (bizar misschien, ik dacht van kijk een paar dll's laten we hem daarbij zetten) en vanaf toen, geen meldingen meer. Wat ik ook merktte was dat die dll veel recenter was dan diegene die ik vond bij dll downloadsites (kheb het gezocht, jawel) en diegene die guus als bijlage gaf, kheb die dus niet veranderd in wbem of bij de spybot map.
Je gaat geen nieuwe versie door een oudere versie vervangen he, en het probleem was toch al opgelost, voor spybot toch. Ik hoop dat ik het niet meer meemaak bij andere programma's buiten spybot. Da was het eigenlijk wat ik bedoelde toen ik die link zette naar dat "minder" anti-spyware progje, twas om een voorbeeld te stellen van een programma dat ook die melding gaf en geen spybot was.
Moest het alleen bij spybot zijn, was dit topic ook wel in een andere categorie beland denk ik.:)

Geplaatst door James007
Ik hoop dat ik het niet meer meemaak bij andere programma's buiten spybot.

Dat gaat nu waarschijnlijk wel gebeuren. Dat dll-bestand wordt ook door andere programma's gebruikt. Daarom móet het in de systeemmap staan...

1. Bij spybot was het opgelost door het in de spybot map te zetten. Dan zal dat probleem alleen bij spybot voorkomen.
2. Moest het probleem zich ook voordoen bij andere programma's, wat moet ik dan doen? Het vervangen door een versie van een jaar voordien? :confused:

Geplaatst door James007
1. Bij spybot was het opgelost door het in de spybot map te zetten. Dan zal dat probleem alleen bij spybot voorkomen.

Die redenering volg ik niet. Het bestand hoort niet in de map van Spybot thuis maar in de systeemmap, juist omdat het door meerdere applicaties gebruikt wordt.

Geplaatst door James00
2. Moest het probleem zich ook voordoen bij andere programma's, wat moet ik dan doen? Het vervangen door een versie van een jaar voordien? :confused:

Inloggen als administrator en deze instructies precies uitvoeren.

%SYSTEMROOT%\SYSTEM32;%SYSTEMROOT%;%SYSTEMROOT%\SYSTEM32\WBEM;C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\ULEAD SYSTEMS\MPEG;C:\WINDOWS\SYSTEM32;C:\WINDOWS\SYSTEM32\PIN\

De regel bij path eindigt op PIN, mag ik die zomaar veranderen in Wbem zonder het systeem te doen crashen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
De regel bij path eindigt op PIN, mag ik die zomaar veranderen in Wbem zonder het systeem te doen crashen?

Ja, dat moet je veranderen. Je moet de regel zodanig aanpassen dat dit ontstaat:

%Systemroot%\system32;%Systemroot%;%Systemroot%\system32\Wbem

Dan OK klikken.

Niet vergeten vervolgens de pc opnieuw op te starten.

Mag ik wel even zeggen dat je juist het eerste deel van het reeds bestaande path hebt herhaalt! Voor die PIN staat wel iets heel anders he buffy, je hebt het toch niet over het eerste gedeelte van dat path, want dan is dat juist he, denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan