framegrootte in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik ben sinds een paar dagen toch overgegaan van Frontpage 2003 naar Dreamweaver MX 2004, maar nu kan ik in Dreamweaver de grootte van een frame niet vinden en in frontpage wel, want dat staat bij frame eigenschappen.

kan iemand mij helpen, want ik wil namelijk een achtergrond in PS CS maken

mvg.

Als je in DW 2004 MX het hele frameset selecteert (door op 1 van de borders te klikken) krijg je een propertybox te zien waar in je kan aangeven hoeveel rijen hoog of hoeveel kolommen breed een frame moet zijn.

Olav

Maar ik wil gewoon van een frame de maten hebben, dat kan ik hier niet uit opmaken

De afmetingen... die staan er bij. Normaal gesproken als je het over websites hebt worden maten gemeten in pixels of in procenten. In het geval wat ik gaf sprak ik over x aantal kolommen breed of x aantal rijen hoog. Ik moet zeggen dat ik me vergistte. Er wordt in DW niet gesproken over het aantal kolommen of rijen breed of hoog.

Zie screenshot bijgevoegd.
Hierin zie je hoe je de maten ziet van een frame. Je klikt in de propertybox in het frame van het frameset waarvanje de maten wilt zien.
Links daarvan kies je de eenheden (pixels, procenten of relatief) en dan in het edit boxje zie de maat zoasl hij nu is.

Groetjes,
Olav

Bijlagen

• dw_frames_afmetingen.jpg
    dw_frames_afmetingen.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan