Framerate van games doet heel vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxs

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
5
Hoi,
Sinds een tijdje is het zo dat elke game die ik speel normaal gesproken heerlijk soepel loopt, ook op wat hogere resoluties, maar dan eens in de paar minuten zakt de framerate HELEMAAL in, waardoor je het beeld letterlijk in schokken ziet bewegen. Dit duurt dan een seconde of 30, waarna hij weel soepel loopt. Dit proces herhaalt zich dan elke paar minuten, waardoor mijn games heel vervelend speelbaar zijn.
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, maar heb het zolang in videokaarten gezet. Is er iemand die dit probleem kent, weet waardoor het komt en hoe ik het eventueel kan verhelpen?
-Max
 
Ik denk dat een proces die om de paar minuten een bepaalde actie uitvoerd, dit veroorzaakt. Probeer eens via taakbeheer zo veel mogelijk processen te beeïndigen en daarna weer te spelen. Uiteindelijk kun je proberen te achterhalen welk proces het veroorzaakt door steeds op nieuw te kijken. Als je deze toepassingsnaam googled kun je kijken van welk programma het af komt en vervolgens kun je deze uit de startup verwijderen met bijv. CCleaner.

Gr Patrick Miah,
 
Zijn het toevallig online games die gebruik maken van punkbusteR?
 
hm nee voor zover ik weet is er geen internet gebruikt bij de games, onder andere mass effect 2, GTA 4 en overlord II.
Ik zal eens kijken naar die processen maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ze allemaal betekenen en welke in wel en niet kan beëindigen zonder dat de rest gaat falen xD Ik zal een screen sturen van mijn processen, misschien dat iemand al weet wat het zou kunnen zijn, en anders welke er wel en niet beëindigd zouden moeten worden?
Ook viel me op dat de physical memory volgens task manager altijd boven de 50% ligt, ook al ben ik niks aan het doen... Dit leek mij wat aan de hoge kant, zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
-Max

Edit: net GTA 4 nog ff getest en die doet het niet zoals ik eerder beschreef, af en toe vloeiend af en toe traag, maar nu gewoon permanent onspeelbaar. Dat terwijl hij het een maand of 2 geleden nog prima deed, dus er moet iets vertraagd of verouderd zijn...?
 

Bijlagen

  • tasks.jpg
    tasks.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan