frames en css

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
hallo,
als ik met css een site met diverse pagina's wil maken en ik wil links een navigatiebalk zichtbaar houden moet ik dan gewoon met frames werken?
ik heb wel een paar sites met frames gemaakt, maar ik wordt volgende maand 65 jaar en dan wil ik me eens met css gaan bezighouden. ik heb zo links en rechts al wat info op internet verzameld en ook al een paar dingen uitgeprobeerd, maar weet alleen geen raad met die navi-balk. of moet ik die navigatie apart op elke pagina in een box of tabel zetten?
graag reactie

jan

U kunt met een iframe gaan werken.

U maakt dan gewoon een index.html pagina met de knoppen die je wilt (het uiterlijk) en dan op de plek waar u de pagina's wilt weergeven maakt u een iframe.

Ik heb hier wat links opgezocht over de werking van een iframe (wel in engels) Ik hoop dat het u gaat lukken.

- WebClass.ru (Standaard HTML tags voor een Iframe)
- UnrealGFX.net (Iframe in CSS i.s.m PHP)

Hallo Tha Devil,
Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen ook nog een paar sites met Nederlandse tekst over iframes gevonden. Ik weet nog wel niet precies hoe het werkt, (zoals waar te plaatsen </head>-<body> of <body>-</body> maar ik ga ermee experimenteren. Mocht ik er niet uitkomen, plaats ik nog wel een keer een posting.
Prettig weekend en groetjes
Jan

Het iframe komt in je <body> te staan.;)

hallo Tha Devil
De plaats van de iframes had ik al gevonden door experimenteren, en iedere keer weer verplaatsen.
Alleen nu de referentie codes nog. Want ik heb al wel links gemaakt op de index pagina, bv pag1, pag2, etc. De links werken wel, maar als ik dan een link aanklik kom ik wel op de betreffende pagina, maar heb ik geen navigatie links meer, zoals die bij frames wel zichtbaar blijven. Dus navigatiebalk links en mainwindow rechts, waar dan de gelinkte pagina's verschijnen.
Dus ga ik maar weer experimenteren. (ik heb deze pagina waar ik nu bezig ben de linkerkant met rechts aangeklikt en heb de broncode even bekeken. Daar vond ik ook iframes.) Maar css en iframes is toch wel even iets anders tabellen en frames (denk ik)
gr. jan

Als u de pagina in een iframe wilt laten zien moet u <a href="[de pagina]" target="[de naam van het iframe]">[de link naam]</a> gebruiken, op deze manier komt hij in het iframe.

Succes:thumb:

Hallo Tha Devil
Ik ben er maar even mee gestopt. Ik krijg de pagina's niet in het iframe. Ik zal wel ergens iets verkeerd hebben gedaan, maar dat bekijk ik in de loop van de week wel. Ik ga er nu eerst een paar dagjes tussenuit. (even naar Polen) Voorlopig alvast bedankt voor de hulp
groetjes Jan

Als u de pagina ergens upload dan kan ik via de broncode even kijken waar het mis gaat en kan ik waar nodig aanpassingen maken en evt posten of mailen.:thumb:

Hallo Tha Devil
upload: http://ifratest.jafzum.nl

(Ik denk dat er helemaal niets van klopt, tabellen, frames en css lukt wel, maar van die iframes snap ik helemaal niets van)
Jan

Ik heb hem wat aangepast, en een tabel ingevoegd.

Kijk maar wat u ermee kunt, maar dit geeft in ieder geval een idee.

Bijlagen

Bedankt, nu begin ik er wat meer zicht op te krijgen.
Ik had geen tabel gebruikt dus daarom werkte het niet 100%.
Als ik terug ben uit Pl dan ga ik ermee aan de slag, en dan meld ik me misschien wel weer eens met een probleem over iframes.

jan

mijn site over polen: http://www.hurmac.nl

Succes ermee, en veel plezier in Polen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan