Frames en subdomenen, probleempje

• Onderwerp starter Onderwerp starter eSteR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eSteR

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Ik heb een vrij grote website met subdomenen, en het is een site met frames.
Nu ontdekte ik onlangs dat een aantal links in nieuwe vensters openen, terwijl ze in een bepaalde frame zouden moeten openen, dit komt alleen voor bij links die vanaf één van de subdomeinen geopend worden, het is een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat het te begrijpen is :-)
Nu ben ik er na lang zoeken achter gekomen dat dit probleem ontstaat doordat er in Internet Explorer 7 de optie 'Subframes door verschillende domeinen laten navigeren" onder Beveiliging is toegevoegd, en dit ook standaard op 'uitschakelen' staat. Na het inschakelen van deze optie werkte alles weer naar behoren.

Probleem is nu dat er natuurlijk genoeg mensen zijn waarbij dit gewoon uit staat, en waarbij de pagina's dus in nieuwe vensters worden geopend. Het enige alternatief hiervoor is het navigatie gedeelte (waarom het gaat) in elke subdomein-map te zetten, maar dat vind ik eigenlijk geen goede oplossing. Iemand een idee wat ik hier het beste mee kan doen? Is er niet iets (bijv. met htaccess ofzo) om die internet explorer optie te omzeilen?

Alvast bedankt!

Ik heb een vrij grote website met subdomenen, en het is een site met frames.
Nu ontdekte ik onlangs dat een aantal links in nieuwe vensters openen, terwijl ze in een bepaalde frame zouden moeten openen, dit komt alleen voor bij links die vanaf één van de subdomeinen geopend worden, het is een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat het te begrijpen is :-)
Nu ben ik er na lang zoeken achter gekomen dat dit probleem ontstaat doordat er in Internet Explorer 7 de optie 'Subframes door verschillende domeinen laten navigeren" onder Beveiliging is toegevoegd, en dit ook standaard op 'uitschakelen' staat. Na het inschakelen van deze optie werkte alles weer naar behoren.

Probleem is nu dat er natuurlijk genoeg mensen zijn waarbij dit gewoon uit staat, en waarbij de pagina's dus in nieuwe vensters worden geopend. Het enige alternatief hiervoor is het navigatie gedeelte (waarom het gaat) in elke subdomein-map te zetten, maar dat vind ik eigenlijk geen goede oplossing. Iemand een idee wat ik hier het beste mee kan doen? Is er niet iets (bijv. met htaccess ofzo) om die internet explorer optie te omzeilen?

Alvast bedankt!

Is niet echt een oplossing voor i.d.d., het is namelijk een bescherming aan browser zijde.

Ligt er ook aan hoe de subdomeinen zijn ingericht. Je zou ervoor kunnen kiezen dat een subdomein zich richting tot je hoofddomein,nl/mapnaam en dat voor al je subdomeinen te doen. hierdoor zien IE het weer als 1 domein, en ben je er ook vanaf.

Misschien handig om even een voorbeeld te plaatsen (subdomein) waar dit op voorkomt. Misschien dat je navigatie anders opgezet kan worden, maar dit is moeilijk vast te stellen uit alleen jouw beschrijvende tekst.

m.v.g,
Mark

Ten eerste sorry voor mijn late reactie
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen openen de links naar de subdomeinen op zich als top frame, dat vind ik juist leuk, dus bijv. als je op de hoofdpagina zit en je klikt dan op foto's, verandert de URL ook meteen in foto.domein.nl. Snap je? Ik heb die mogelijkheid die jij opgeeft ook overwogen, maar ik vind dat gewoon bij lange na niet zo mooi. Ik heb zoiets van, ik héb subdomeinen, dan zal ik ze laten zien ook :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan