Frames met of zonder scrollbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darcey

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo,
(ik gebruik zelf Dreamweaver 8)
(Beeldscherm resolutie: 1024x768)

Ik ben bezig met een website voor een vriend van mij...
Nu heb ik er één gemaakt met een aantal frames erin.

- Wanneer ik ga kijken hoe hij eruit ziet met internet explorer dan heb ik in de linker frame een aantal links staan die geopend gaan worden in de mainframe (heb ik nog niet gedaan, weet wel hoe) maar er staan zoveel links in dat je de helft niet kunt zien. Er zit ook geen scrollbalk (en deze wil ik ook niet). Wanneer je de links in internet explorer selecteerd en dan naar beneden trekt dan komen de andere links te voorschijn.
Dit is 1 van mijn kleine problemen.

Hieronder even een voorbeeldje:
voorbeeld1.JPG

- Ik heb ze even Link 1 t/m 11 genoemd zodat ik mijn voorbeeld kan laten zien. (ik heb ze geen link aangewezen).

- Mijn 2de probleem is dat ik geen scrollbalk wil in de mainframe maar dat de index.html (de site op zichzelf) een scrollbalk heeft en dat mijn mainframe oneindig lang is. En dan is denk ik probleem 1 ook opgelost?! want ik neem dan aan dat alle verticale frames mee omlaag gaan.

Hieronder voorbeeld 2:
voorbeeld2.JPG

- Ook snap ik niet waarom er onderin de mainframe een scrollbalk zit terwijl de tekst korter is dan het tekstvak.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel te zeggen want het valt niet echt mee om mijn ideeen zo uit te leggen...

Alvast bedankt voor het helpen

Laatst bewerkt:
Kan je geen online voorbeeldje geven, is even makkelijker.

Maar je kan ipv frames ook div's gebruiken, omdat een scrollbalk te krijgen doe je:

<div width="" height="" style="overflow: auto;">het vak</div>

Hoop frames! Je kan beter geen frames gebruiken, het is ten eerste vervelend met programmeren en ten tweede krijg je dit soort problemen.

Div's zijn net als tabellen. Je kan dus bij een div een maximale hoogte/breedte instellen en mocht de data wat erin staat meer ruimte nodig hebben krijg je een scroll balk.

Ik heb deze frames gemaakt omdat ik hem zo wil hebben zoals hij er nu uit ziet...

Maar dan moet ik wel wat weten over Div's ik gebruik Dreamweaver 8 en aangezien in niet weet hoe die div's werken... misschien dat jij mij op weg kan helpen?

Ik ben verder niet bekend met dreamwaver, ik gebruik gewoon kladblok om de codes te tikken. Lees anders wat tutorials erover joh, het is best veel om ff uit te leggen. Weet je wel wat af van html?

Ja dat zal best wel, ik zal is rond gaan kijken of ik eruit kan komen, ik weet wel wat van html af niet dat ik alles uit me hoofd kan intikken vandaar dat ik dreamweaver gebruik.

Mocht er iemand nog wel iets weten voor deze problemen dan hoor ik deze alsnog heel graag.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan