Frames veranderen van grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otman

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo iedereen,

ik ben bezig met een website en die is gemaakt in frames (ik kan niets anders, blijft een hobby....).

Nu is de grootte van de site 1024x768. Er zijn echter nog een klein aantal mensen die op deze resolutie werken.

Zodra de site wordt geopend in een 1024x768 resolutie, past de website dus niet helemaal in het venster. Met als gevolg dat mijn frames inkrimpen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Op www.freeyourmindmusic.nl is de site te zien.

Groet,
Otman

niet, je moet niet meer met frames werken, dat is de enige oplossing.
Of je moet de pagina's includen met PHP. Of je zou elke pagina gewoon zonder frames moeten maken.

niet, je moet niet meer met frames werken, dat is de enige oplossing.
Of je moet de pagina's includen met PHP. Of je zou elke pagina gewoon zonder frames moeten maken.

Ok dus ik begrijp dat het niet anders kan. Zoals ik al verteld had kan ik op een andere manier geen goede pagina's bouwen op een 'mooie' manier...

Bedankt in ieder geval.

Het zou wel moetn kunnen
Je zou de frames op percentage kunnen zetten. Dan gaat het in percentage met de resolutie mee. Geef in ieder geval dat de schuifbalk op 'indien nodig" staat. Ik kan zelf niet zien wat er onder gastenboek staat. Er staat wel iets maar kan niet zien wat.

Ik heb dat geprobeerd, maar hoe zou ik dat in moeten stellen? De frames die om de pagina zitten, veranderen dus van grootte, die zijn relatief. Kan ik je per mail bereiken? Ik wil je anders wel de broncode sturen..

En die moet je dus op percentage zetten. bv 10%. Dan veranderd deze mee ongeacht welke resolutie.

Veranderen mijn plaatjes dan ook in grootte? Of blijven die even groot?

`Niet als je die op pixels hebt staan. Als die wel mee moeten gaan, wat ik zou afraden, dan kun je ze via eigenschappen afbeelding op percentage kunnen zetten. Immers ze gaan dan weer mee ongeacht de resolutie. Nadeel wordt dat de afbeelding bij een groot beeldscherm onduidelijk wordt.

Ok, dus ik moet de buitenste frames op % zetten? De frames waarin in de menu's heb staan, die heb ik even groot gemaakt (in pixels) als de afbeeldingen van de menu's. Dat is goed?

Ik heb 4 buitenste frames. Links, rechts, boven en onder. Die moet ik dus op % zetten? Hoe weet ik wat een goede verhouding is in %?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan