Frames vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
177
Hallo,

Wellicht is dit een "domme" vraag, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik zou graag een nieuwe website gaan bouwen met behulp van frames (tenminste ik denk dat het frames zijn).

Ik kan beter een voorbeeld laten zien van wat ik bedoel, want het is nogal lastig uit te leggen. Mijn vraag is eerder, hoe zet ik een frameset als deze site in elkaar?

http://www.mansonusa.com/

Als deze site niet uit frames is opgebouwd, hoe is dit dan opgebouwd? Ik werk met dreamweaver MX, en met frames krijg ik dit echt niet voor elkaar. Ook zo ik graag willen weten hoe ik (op de voorbeeld site) deze zwarte achtergrond krijg die zich groter of kleiner maakt naarmate de scherm resolutie hoger of lager word.

Ik hoop dat het duidelijk is, maar als iemand mij hiermee opweg zou kunnen helpen, heel erg graag :).
 
duhastmich17 zei:
Mijn vraag is eerder, hoe zet ik een frameset als deze site in elkaar?
http://www.mansonusa.com/
Die site is niet met frames, maar met tabellen gemaakt. :)
Ik kan je aanraden dat ook te doen.
Begin ook niet direct met programma's als Dreamweaver, maar verdiep je eerst een beetje in de basisbeginselen van HTML.
Kijk bijvoorbeeld eens hier.
Na de eerste acht lessen heb je een heel redelijke basiskennis van HTML en zal het niet al te moeilijk zijn een site met dezelfde layaout te maken als in je voorbeeld.
Daarna zul je ook ontdekken dat je veel beter uit de voeten kunt met Dreamweaver.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden tot zover.

Ik zelf weet de basis wel met html en ik hou me er ook al een tijdje mee bezig, maar ik heb me nog nooit verdiept in tabbellen, en hoe je dit dus goed kan toepassen.

Ik ben in ieder geval nu al 1 stap verder, want ik weet nu hoe het opgebouwd is, dus kan ik thuis zelf eens aan de slag om wat dingen te proberen.

Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is om te werken met tabbellen in plaats van frames, en begrijp ik het goed dat als je met tabbellen werkt, je elke keer de layout moet kopieren naar een nieuwe page?
 
duhastmich17 zei:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is om te werken met tabbellen in plaats van frames, en begrijp ik het goed dat als je met tabbellen werkt, je elke keer de layout moet kopieren naar een nieuwe page?
Zoekmachines kunnen minder makkelijker overweg met frames. Het indexeren van subpagina's is voor zoekmachines bijvoorbeeld makkelijker als een site uit losse pagina's met tabellen bestaat.
En ja, je zult de layout voor elke pagina moeten kopiëren, maar dat is een fluitje van een cent.
Kijk bijvoorbeeld eens hier.
Deze site (ooit gemaakt, maar nooit gebruikt) is met tabellen gemaakt, maar door op elke pagina precies dezelfde layout te gebruiken, gedraagt hij zich op dezelfde manier als een pagina die met frames is opgebouwd. Het enige waaraan je kunt zien dat dat niet het geval is, is de adresbalk. Bij het wisselen van pagina, zie je dat je naar een ander html-pagina gaat. Zou de site met frames gemaakt zijn, dan zou je continu op de index-pagina blijven - alleen de frame-inhoud wordt dan gewisseld.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt nogmaals voor de uitleg, en het is allemaal erg duidelijk zo.
Ik ga eens kijken wat ik ervan kan maken, en als ik nog vragen heb, horen jullie me wel :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan