frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryman

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Vraagje van collega:

Is bezig met een homepage te maken. De index is gemaakt in een frame. Op de index staat een verwijzing naar een andere pagina. Deze is ook in frames gemaakt. Er staat een button waarop je terug kunt naar de index.

Het probleem is dat zich dan onder in het scherm een nieuw venster: Index opent.

Hoe blijf je in het zelfde scherm, zonder dat er steeds een nieuw venster wordt geopend.

De site is gemnaakt in Frontpage.

Harryman

Thx Stef,

Advies opgevolgd, frame 1 en 2 staan nu boven elkaar (index bovenaan). Klik ik nu op de framepagina waar ik wil surfen, is na de eerste klik het onderste frame verdwenen.

En dat is vervelend voor de bezoeker omdat je nu met de knop 'vorige' moet werken om de tweede frame pagina weer terug te krijgen.

Ideetje nog?

Harryman

Niet helemaal, ik probeer het even uit te leggen:

Ik ga van de index naar een andere pagina in frames. Ik noem het even pagina 2. Als ik pagina 2 weer verlaat om terug te keren naar de index, zou het zo moeten zijn dat pagina twee niet meer te zien, en er geen nieuw venster wordt geopend.

Dus dat er dan één venster open is: de index.

Harryman

Maak op pagina 2 een knop vorige en die knop vorige koppel je aan je index

gebruik de bij de link in pagina 2, die dus moet verwijzen naar de 1e pagina met de frames (index) als target "_top" .... of "_self" haal die twee altijd door elkaar. Moet je maar even proberen.

Olav

Geplaatst door XxStefkuHxX
Maak op pagina 2 een knop vorige en die knop vorige koppel je aan je index

Op die manier alleen zou de index pagina in het frame komen waarin die knop staat en niet over het hele frameset heen.

Dank voor 't meedenken. Tot zover is het gelukt. Volgende probleem is:

Nog even een uitleg. Op de index staan meerdere pagina's (enkel) als daarop geklikt wordt verschijnt de pagina keurig onder in het scherm. Een link op de index verwijst naar een pagina die ook in frames is gemaakt. Het is geen probleem op die pagina te komen, echter wordt de eerste link aangeklikt, verdwijnt het framescher, waarop de pagina's staan.

Moet dus terug met vorige om opnieuw het framescherm te zien.

Is het nog te volgen??

Ik denk, na enig speurwerk dat ik het jullie en mezelf te moeilijk maak.

Waar het uiteindelijk om gaat, is vanuit het ene frame in een ander frame laden.

Ergens moet er iets in de html worden aangepast/toegevoegd? Alleen weten we niet hoe/wat.

Harryman

Bekijk deze zipfile eens.
Bestudeer de souce van menu.html en specifiek de "target=...."

Hopelijk kan je hier wat mee.
Groetjes,
Olav

Bijlagen

Neem die voorbeelden wat olav je gaf bewerk ze naar jij eigen smaak ! De paginas zijn goed, het zullen er wel genoeg zijn, je kunt ze helemaal veranderen in jou kleur, maar pas op ! Als je de namen van die paginas gaat ver anderen denk er dan aan dat je het in het menu bij de links ook moet bewerken !
Ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt !:D
MVG
XxStefkuHxX

P.S. Als je nog meer vragen hebt horen we het graag ! Tenmiste, IK:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan